Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (šestič)

Tehnik 1. junij 2018
/PublishingImages/excel6ic-maj18-hero.jpg

Po krajšem premoru se naša serija člankov, v katerih pišemo trike in nasvete za Excel 2016, nadaljuje. V šestem članku po vrsti boste izvedeli nekaj novih trikov oziroma nasvetov za Excel 2016.

Prejšnjih pet člankov lahko vidite tukaj: 1. članek, 2. članek, 3. članek, 4. članek in 5. članek.

Hitro premikanje od prvega do zadnjega vnosa

Če želimo v Excelu 2016 skočiti s prvega vnosa do zadnjega v neki tabeli, lahko uporabimo bližnjico na tipkovnici. Seveda lahko na zadnji vnos skočimo tudi z uporabo miške, a to je lahko precej zamudno, če imamo zapisanih ogromno vnosov.

Na zadnji vnos lahko najhitreje skočimo tako:

  • Najprej označimo prvi oziroma nek višje ležeči vnos.
  • Nato pa pritisnemo na tipki »ctrl + puščica dol«.
  •  

    Z uporabo bližnjice na tipkovnici pa lahko hitro skočimo tudi nazaj na prvi vnos zgoraj. V tem primeru uporabimo bližnjico »ctrl + puščica gor«. Če želimo skakati skrajno levo in skrajno desno med vnosi, pa lahko uporabimo bližnjico »ctrl + puščica levo ali desno«.

    Dodajanje komentarjev k funkcijam

    Če želimo, si lahko pri funkcijah, ki jih vnesemo v Excelove celice, dodajamo razne komentarje za poznejše lažje razumevanje.

    Poglejmo, kako lahko vnesemo komentar k neki vneseni funkciji. Stvar je preprosta:

  • Najprej označimo celico z vneseno funkcijo.
  • Zatem v zgornjem delu v vnosno vrstico, kjer se nam prikaže funkcija, dodamo »+N(»komentar«)« in pritisnemo »Enter«. Ta dodaten vnos mora biti zapisan na koncu funkcije. Prvih narekovajev v zapisanem vnosu ne smemo pisati. Poleg tega pa moramo »komentar« zamenjati z nekim pravim komentarjem, s katerim želimo opisati funkcijo. Naj vas ne zbega različna oblika narekovajev v tem članku in pa tistih na spodnji sliki. V obeh primerih gre za narekovaje, le da jih Excel 2016 in Word 2016, v katerem je napisan ta članek, prikažeta drugače.
  •  

    Zaklepanje listov in celic

    Liste in posledično celice, ki so v Excelu 2016, lahko zaklenemo. S tem drugim uporabnikom našega računalnika onemogočimo, da bi popravljali naše vnose v Excelu.

    Poglejmo si, kako lahko nek list v Excelu 2016 zaklenemo:

  • Najprej odpremo list, ki ga želimo zakleniti.
  • Za tem v zgornjem delu Excela 2016 kliknemo na zavihek »Pregled«.
  • Nato zgoraj kliknemo na ikono z napisom »Zaščiti list«.
  • Pokaže se novo okno, v katerem zgoraj zapišemo neko geslo, s katerim bomo zaklenjen list pozneje lahko odklenili in ga naprej urejali.
  • Pod geslom moramo obvezno imeti obkljukano »Zaščiti delovni list in vsebino zaklenjenih celic«. To je bistveno. Pod tem lahko obkljukamo še nekatere druge opcije, ki drugim uporabnikom omogočajo omejeno urejanje lista oziroma celic. Če ne želimo, da drugi kakorkoli urejajo naš list in celice, pa pustimo spodnje možnosti v glavnem neoznačene.
  •  

  • Nato kliknemo na gumb »V redu« in v prikazanem oknu še enkrat vnesemo prej zapisano geslo in kliknemo na gumb »V redu«.
  • Za konec samo še shranimo Excelov dokument.
  • Ko potem drugi uporabniki odprejo našo Excelovo datoteko, v njej ne morejo več urejati zaklenjenega lista in celic, saj za to potrebujejo geslo.

    Ko želimo pozneje zaklenjen list spet urejati, naredimo naslednje:

  • Najprej odpremo zaklenjen list.
  • Za tem v zgornjem delu Excela 2016 kliknemo v zavihku »Pregled« na ikono z napisom »Odstrani zaščito lista«, ki je na istem mestu kot prej omenjena ikona z napisom »Zaščiti list«.
  • Nato v novem oknu zapišemo geslo, ki smo ga določili prej, in kliknemo na gumb »V redu«.
  •  

    Ko naredimo zgornji postopek, list spet lahko začnemo urejati.


    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    1. junij 2018
    4040
    1. junij 2018
    Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (šestič)