Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (tretjič)

Tehnik 4. maj 2018
/PublishingImages/excel-tretjic-maj18-hero.jpg

Po krajšem premoru se serija člankov, v kateri navajamo trike in nasvete za Excel 2016 (različica za Windows), nadaljuje. V tem, že tretjem članku po vrsti, smo zapisali še nekaj uporabnih trikov in nasvetov za Excel 2016.

Naša prva članka iz serije lahko preberete na tem in tem internetnem naslovu.

Hitro dodajanje vrednosti v celice

Nemalokrat se nam zgodi, da moramo v Excelove zaporedne celice vnesti vrednosti, ki so v nekem logičnem zaporedju (primer: v prvih deset celic stolpca A moramo vnesti vrednosti 2, 4, 6, 8, 10, 12,14, 16, 18 in 20). V takih primerih si lahko pomagamo z uporabno Excelovo funkcionalnostjo, ki vnašanje vrednosti v celice pospeši.

Vzemimo za primer zgoraj napisano nalogo. V prvih deset celic stolpca A želimo vnesti vrednosti 2, 4, 6, 8, 10, 12,14, 16, 18 in 20. Kako to storiti? Ena od možnosti je, da vsako število posebej zapišemo v posamezno celico, toda to je zamudno. Boljša možnost je tale:

  • V prvo in drugo celico zapišemo prvi dve števili, torej 2 in 4.
  • Nato označimo zapolnjeni celici.
  •  

  • Za konec pa se s kurzorjem miške postavimo v desni spodnji kot označenih celic, tako da se nam prikaže tanjši plus, in z levim gumbom kliknemo v ta kot, klik zadržimo in miško povlečemo osem celic nižje.
  • Ko našteto opravimo, se nam v preostalih osmih celicah samodejno zapišejo želene vrednosti 6, 8, 10, 12,14, 16, 18 in 20. Excel torej sam predvideva, katere so naslednje vrednosti za prvima dvema vnesenima. Pri tem je kar uspešen.

     

    Excel 2016 pa ne zna predvidevati samo številk. Predvidevati zna na primer tudi mesece. Če bomo v dve njegovi zaporedni celici vnesli besedi januar in februar, nam bo znal v naslednje celice vnesti še preostale mesece leta.

    Opisano hitro vnašanje vrednosti v celice izkušeni uporabniki Excela zagotovo že poznate. Verjamemo pa, da tisti manj vešči programa takega hitrega vnašanja niste poznali.

    Izdelava spustnega seznama

    Excel 2016 nam omogoča, da v celice vnašamo spustne sezname in prek njih pozneje izbiramo določene vrednosti. Ti seznami nam nemalokrat lahko pridejo prav.

    Poglejmo si, kako lahko v neko celico dodamo spustni seznam:

  • Najprej celico, v katero želimo vnesti spustni seznam, označimo.
  • Za tem v zgornjem delu Excela 2016 kliknemo na zavihek Podatki.
  • Nato kliknemo na ikono z imenom Preveri veljavnost podatkov (vidite jo na spodnji fotografiji).
  •  

  • Za tem v prikazanem oknu v zavihku Nastavitve v spustnem seznamu za Dovoli: izberemo možnost Seznam.
  •  

  • Nato pri vnosnem oknu Vir: kliknemo na ikono s puščico in v Excelu 2016 označimo vrednosti, ki bodo v spustnem seznamu. Te moramo imeti zapisane. Ko vrednosti označimo, pritisnemo Enter in nato kliknemo še na gumb V redu.
  • Ko našteto naredimo, se nam v izbrani celici pojavi spustni seznam. Ni težko, kajne?

    Nastavljanje pozicije grafikona

    Če želimo v Excelu 2016 grafikon poravnati s celicami, to seveda lahko naredimo. Večina uporabnikov grafikone poravna tako, da jih z miško zagrabi in jih ročno prestavi tako, da se ti vsaj nekoliko poravnajo s celicami. Pri tem so bolj ali manj uspešni. Toda obstaja še en način poravnavanja grafikonov, ki je še natančnejši.

    Grafikone lahko, tako kot v najprej opisanem načinu poravnavanja, preprosto zagrabimo z miško, nato pa pritisnemo in zadržimo tipko alt in začnemo prestavljati grafikone. Tipka alt nam omogoči natančnejše premikanje, saj se grafikoni premikajo po delih. Najbolje, da sami preizkusite premikati grafikone z držanjem tipke alt, da boste bolje vedeli, o čem govorimo.

    Ob držanju tipke alt lahko kliknemo tudi na kroge, ki so na robovih grafikona, in jih povlečemo levo ali desno in tako še dodatno poravnamo grafikone s celicami.

     


    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    4. maj 2018
    4003
    4. maj 2018
    Uporabni triki in nasveti za Microsoft Excel 2016 (tretjič)