Watch – YouTube po Facebookovo

Alenka Selčan 12. september 2017
/PublishingImages/fb-watch-hero.jpg

YouTube, Netflix, Amazon Prime in drugi videopretočniki že lep čas dokazujejo, da človeška lakota po videošovih in serijah ne bo kaj hitro usahnila. Po nedavni novici, da z milijardo dolarjev vložka tudi Apple vstopa v svet ponudnikov izvirnih zabavnih programov, filmov in serij, ni ničkaj presenetljivo, da se v te vode podaja tudi Facebook.

Prvi korak v smer pretočenja videovsebin je Facebook naredil že lansko pomlad, ko je uvedel sleherniku že povsem vsakdanji Facebook Live.

Govorice, da Facebooku diši tudi razširjena videoponudba, so se sicer pojavile že lani, ko so za svojega globalnega videostrategega in urednika izvirnih TV-šovov drugih producentov zaposlili Rickyja Van Veena, soustanovitelja spletne strani College Humor.

Da ne gre več za govorice, temveč resen poslovni načrt, dokazuje Facebookova nova video platforma Watch, ki je nedavno zaživela na ameriških tleh. Po krajšem testnem obdobju v začetku avgusta danes lahko že večina ameriških uporabnikov Facebooka klikne na ikono, ki jih povede do videosekcije Watch.

 

Če je Facebook Live namenjen pretočenju dogodkov v živo, želi Facebook z Watch ustvariti še svojo različico »televizije prihodnosti«, ki bo - kakopak - uporabnike Facebooka povezovala v skupnosti, spodbujala sprotno komentiranje, všečkanje, skratka vse, kar so na FB že vajeni početi (in 'bohnedaj', da bi to počeli še kje drugje).

Videz platforme močno spominja na YouTube, najbrž zato, da uporabnikov ne bi bilo treba utrujati s privajanjem na nekaj povsem novega. Preprosto zvenijo tudi kategorije videoposnetkov, vendar se te polnijo glede na reakcije gledalcev.

Kategorijo »O čem se največ govori« bodo tako polnile videovsebine z največjim številom komentarjev, "Čemu se ljudje najbolj smejejo" pa tiste, ki bodo med odzivi prijele največ smeškotov. Da bi ohranili in spodbujali koncept skupnosti, so pripravili še kategorijo »Kaj gledajo vaši prijatelji«. Uporabnik ima na voljo tudi svoj seznam predvajanja, ki mu zagotavlja, da ne bo zamudil nobene od epizod svojih najljubših serij.

Da bi prvi gledalci imeli kaj videti, je Facebook Watch najel nekaj že uveljavljenih videozvezdnikov in priljubljenih šovov. Na svoj račun bodo prišli ljubitelji ameriškega bejzbola, tu je na primer šov Nas Daily, ki v stilu »Carpe Diem« zabava z enominutnimi utrinki svojega pestrega življenja, podobno spodbudna je avtorica in motivatorka Gabrielle Bernstein, seveda ne gre brez kulinarike in le čestitamo lahko urednikom, da so se odločili za simpatičen šov Tastemade's kitchen little, v katerem skušajo otroci po spominu ustvariti jed, katere recept so videli na Facebooku.

Serije pa bodo, tako kot že vrsto let to počno na YouTube, ustvarjali uporabniki sami. Ustvarjalcem Facebook že obljublja plačilo na osnovi oglaševanja, zaenkrat pa je ta ponudba, tako kot Watch, omejena na ZDA. No, najbrž ne bo treba prav dolgo čakati, da se zgodba tako za gledalce kot za ustvarjalce, med katerimi so tudi porabniki Facebookovih strani (Page), razširi na našo stran Atlantika, zato naj ne bo odveč poziv, da si ogledate osnovna navodila in se čim prej pripravite na svoj prvi Watch šov.

Viri: collegehumor.com, newsroom.fb.com, tastemade.com.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
12. september 2017
3645
12. september 2017
Watch – YouTube po Facebookovo