• /PublishingImages/mmedia-smartphones.png

    Oglaševanje na mobilnih platformah strmo narašča [M:Android]

    24. september 2013 - Jan Isakovič

    Število prikazanih oglasov na Androidu naraste za kar 39 % na mesec, hitro pa raste tudi trg lokacijskih oglasov - ta naj bi bil v letu 2014 vreden kar dve milijardi dolarjev. Podrobneje v nadaljevanju - pozor, sledi veliko številk!

    Oglaševanje v aplikacijah je pomemben vir prihodka za razvijalce aplikacij. Pred kratkim objavljene študije in raziskave trga kažejo, da število prikazanih oglasov na mobilnih platformah hitro raste. Kaj torej pravijo številke?

    1. Število oglasov na Androidu narašča izjemno hitro

    Po podatkih podjetja Millenial Media, lastnika mobilne oglaševalske mreže v ZDA, je število prikazanih oglasov na platformi Android od začetka tega leta zraslo kar za 996 %, trenutno pa vsak mesec zraste za 39 %. Raste tudi število oglasov na platformi RIM - 93 % od začetka leta in trenutno za 16 % na mesec. Platforma Android trenutno z 26 % prikazanimi oglasi zaseda drugo mesto. Na prvem mestu je še vedno Apple, katerega delež ostaja pri 29 % - je pa prisotna strma rast prikazanih oglasov na iPadu, ki raste za 76 % mesečno.

    Delez pametnih telefonov

    Podrobnejši podatki so vključeni v študijo MobileMix, ki je dostopna brezplačno. Če upoštevamo še, da v povprečju Android uporabniki pogosteje klikajo na oglase, je prihodnost oglasnega poslovnega modela za Android razvijalce videti rožnata.

    2. Oglasi iAd bodo kmalu prehiteli Google-ove mobilne oglase

    IDCAnalitiki podjetja IDC predvidevajo, da bo Apple s platformo iAd do konca leta 2010 ujel Google Mobile Ads. Ta je še konec lanskega leta imel doseg 29 % uporabnikov, konec tega leta pa bosta z iAd izenačena pri 21 %. Zanimivo je, da podjetju Google ni pomagal niti majski nakup podjetja AdMob. Pada tudi delež Microsofta - z 10 % na letošnjih 7 %.

    3. RIM in Ericsson vstopata na polje oglaševanja

    Podjetje RIM bo s storitvijo BlackBerry Advertising Service poskusilo poseči na oglaševalski trg. Za razliko od konkurenčnih oglasnih sistemov njihova storitev vključuje tudi analitiko prikaza oglasov, kar bi razvijalcem lahko omogočilo natančnejše prilagajanje oglasnih vsebin in s tem večje število klikov in več prihodka od oglasov.

    Tudi Ericsson je pred dnevi predstavil svojo rešitev mobilnega oglaševanja Admarket. Ta se pri optimizaciji prikazanih oglasov opira na podatke operaterjev, v začetku pa bo dostopna v desetih državah. Analitiki jim napovedujejo uspeh predvsem na manjših in manj razvitih oglaševalskih trgih, kjer njihovi večji konkurenti še niso prisotni in kjer bi si Ericsson lahko ustvaril občutno prednost.

    4. Trg lokacijskih oglasov je vse bolj vroč

    Rast lokacijskega oglaševanja

    Analitiki pri BIA/Kelsey so vzeli pod drobnogled lokacijsko oglaševanje - torej izkoriščanje lokacije uporabnika za prikaz lokacijsko relevantnih oglasov. Ta trg je bil na področju ZDA v letu 2009 velik 213 milijonov USD, a strmo raste - do leta 2014 naj bi zrasel kar na dve milijardi USD oz. z 0,2 % deleža na 1,4 %.

    5. Nokia izven ZDA še vedno ohranja primat po številu prikazanih oglasov

    Podjetje Sofialys, ki se ukvarja z mobilnim oglaševanjem na področju Evrope, Afrike in Azije, je predstavilo podatke o prikazu oglasov v zadnjem letu. Čeprav so pametni telefoni na teh trgih redkejši kot v ZDA, so vseeno zaslužni za prek 60 % prikazanih oglasov. Pri teh vodi iPhone, v zadnjem času pa strmo raste tudi delež Androida.

    Po skupnem prometu z oglasi med proizvajalci telefonov vodi finska Nokia z 29 %, sledijo pa ji Apple z 21 % Samsung s 13 % in LG s 6 %. Povprečna cena na klik v Franciji, VB, Nemčiji, Italiji in Španiji je 0,26 EUR.

    Hitra rast oglaševanja in boj med oglasnimi platformami je vsekakor dobra novica tako za razvijalce kot za uporabnike. Razvijalci imajo vedno večjo izbiro načina monetizacije, uporabniki pa bodo lahko dostopali do kakovostnih storitev in aplikacij po znižani ceni ali celo zastonj. Konkurenčni boj na področju platform pa bo poskrbel za boljše in bolje ciljane oglase - take, ki nas ne bodo motili, ampak bomo nanje z veseljem kliknili.

    Kdaj pa ste vi nazadnje kliknili na mobilni oglas?

    Več informacij:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1019
24. september 2013
Oglaševanje na mobilnih platformah strmo narašča [M:Android]
Novice