• /PublishingImages/appazaar-mobile_app_usage-first_app_chain.jpg

    Posamezno aplikacijo v povprečju uporabljamo le 1 minuto

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Android Market ponuja že preko 400.000 mobilnih aplikacij in nobenega dvoma ni o tem, da uporabniki pametnih telefonov aplikacijam namenimo vse več časa. A koliko časa dejansko preživimo v posamezni aplikaciji in kdaj jih najpogosteje uporabljamo? Kdaj najraje igramo Angry Birds in kdaj beremo knjige?

    Aplikacije ponavadi poženemo le za minuto

    Nedavna raziskava podatkov 4.100 Android uporabnikov, ki se je izvajala s pomočjo brezplačne aplikacije appazaar, ponuja zanimive odgovore na ta vprašanja. Podatki kažejo, da uporabniki v povprečju skoraj eno uro (59,23 minut) na dan aktivno uporabljamo svoje telefone, a posamezni aplikaciji v povprečju namenimo le dobro minuto (71,56 sekund) naenkrat.

    Zanimive razlike se pojavijo pri pregledu časa posamične uporabe aplikacij po kategorijah. Najmanj časa namenimo finančnim aplikacijam (37,01 sekund), med najdlje uporabljenimi pa so, (če zanemarimo sistemske aplikacije, različni pripomočki (206,26 sekund).

    Povprečen čas uporabe se razlikuje glede na kategorije aplikacij

    Le redke aplikacije torej uporabljamo dalj kot 3 minute, kar pomeni, da imajo aplikacije, ki so prilagojene krajšim ciklom uporabe, več možnosti za uspeh. Seveda pa povprečni časi uporabe aplikacije od pogona do izhoda niso nujno povezani s skupnim časom, ki ga posamezni kategoriji aplikacij namenimo čez dan; Flurry denimo ugotavlja, da igram in aplikacijam za družabno mreženje skupno namenimo skoraj 80 % vsega časa, ki ga preživimo v aplikacijah.

    Uporabniki radi preklapljamo med aplikacijami

    A jasno je, da aplikacije uporabljamo v krajših sejah in da radi skačemo iz aplikacije v aplikacijo. Minuta za Facebook, minuta za jezne ptiče, minuta za e-pošto, par minutk za branje knjige… Podatki raziskave pa zanimivo kažejo na to, da serijo uporabe aplikacij v skoraj polovici primerov sprožijo aplikacije za komuniciranje (e-pošta, SMS). Pri določenih vrstah aplikacij se pokažejo tudi stalne verige uporabe (npr. t.i. lifestyle aplikacijam pogosto sledijo aplikacije za nakupovanje).

    Prejeta sporočila so najboljša spodbuda za uporabo telefona

    Ko se odločimo za uporabo aplikacij, ponavadi uporabimo le manjše število aplikacij, a se le-te v seji tudi ponavljajo (npr. iz e-pošte gremo v spletni brskalnik in nazaj). Največja zaznana veriga uporabe v posamezni seji je obsegala le 14 različnih aplikacij, kar 50 % sej pa ponavadi vključuje le eno aplikacijo.

    Pogoste so kratke seje uporabe aplikacij

    Pozno popoldne poganjamo največ aplikacij

    Poglejmo še razporeditev uporabe aplikacije po celotnem dnevu. Najmanj aplikacij poganjamo okoli 5. ure zjutraj, največ pa po zaključku delovnika, z vrhom okoli 18. ure. Zanimivo je, da je graf trajanja povprečnega cikla uporabe ravno obrnjen; zjutraj okoli 5. ure imamo najdaljše cikle uporabe, preko 6 minut v povprečju. Mogoče zato, ker v tem času vztrajno prosimo budilke za par dodatnih minut ali po naporni noči poskušamo napisati smiselno SMS-sporočilo ;-)

    Uporaba aplikacij po urah čez celoten dan

    Sicer pa v obdobju od 11. ure dopoldne do 22. ure zvečer telefon najpogosteje uporabljamo za komunikacijo (v več kot 50 % primerov), medtem ko so novičarske aplikacije najpogosteje uporabljene zjutraj, med 7. in 9. uro. Okoli 11. ure se radi posvečamo finančnim aplikacijam, družabnim aplikacijam pa pozno zvečer, od 21. ure do 1-ih zjutraj. Popoldne, med 14. in 17. uro, ter zvečer, med 20. in 22. uro pa svoj delež pozornosti dobijo tudi športne aplikacije.

    Zanimive ugotovitve sledijo tudi iz analize uporabe najbolj priljubljenih aplikacij. Facebook in Twitter denimo svoj višek doživita med 20. in 22. uro zvečer, jezne priče najraje streljamo pozno popoldne, med 15. in 19. uro, bralnik elektronskih knjig Kindle pa svoj vrhunec doseže okoli polnoči. Vreme pregledujemo med 9. in 11. uro zjutraj, z Google Maps pa se najpogosteje potepamo med 16. in 19. uro popoldne.

    Uporaba igrice Angry Birds po urah čez celoten dan

    Kako ugotovitve uporabim v svoji aplikaciji?

    Tudi te podatke se da uporabiti pri optimizaciji aplikacij, saj je način uporabe lahko precej drugačen, če bomo aplikacijo večinoma uporabljali, ko vsi zaspani hitimo v službo, ali če jo bomo uporabljali zvečer, ob sproščenem gledanju televizije, ali pa morda na pozni zabavi v hrupnem lokalu.

    Avtorji raziskave razvijalcem predlagajo, da bi morda lahko začeli razmišljati o ustvarjanju pametnih povezav med aplikacijami, ki jih pogosto uporabljamo v zaporedju. Tako bi denimo kuharsko aplikacijo lahko povezali z aplikacijo za ustvarjanje nakupovalnih seznamov ali z aplikacijo za beleženje časa. Seveda pa lahko z boljšim razumevanjem verig in kontekstov uporabe tudi v posamezni aplikaciji bolje poskrbimo za večjo uporabno vrednost. Naj tista minuta uporabnikom ponudi točno to, kar v določenem trenutku in na določenem kraju potrebujejo!

    Vir: Falling Asleep with Angry Birds, Facebook and Kindle – A Large Scale Study on Mobile Application UsageVir slik: appazaar Inforgraphic

    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
316
24. september 2013
Posamezno aplikacijo v povprečju uporabljamo le 1 minuto
Aplikacije
Android