• /PublishingImages/gesture-search_double-flip-notice.jpg

    S povratnimi informacijami do zadovoljnih uporabnikov [M:Android]

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Zadovoljni uporabnikiSem pritisnil/a na ikono aplikacije? Zakaj se nič ne dogaja? Na takšna in podobna vprašanja uporabnikov lahko preprosto odgovorimo z dobro načrtovanimi povratnimi informacijami. Vas zanima, kako?

    Namen povratnih informacij

    V članku 10 nasvetov za dober uporabniški vmesnik smo že pisali o glavnih smernicah, ki naredijo uporabo mobilnih aplikacij prijetnejšo. Pomemben del uporabniških vmesnikov so povratne informacije, ki odgovarjajo na dva osnovna vprašanja uporabnikov:

    1. Kaj se v aplikaciji dogaja?
    2. Kaj moram storiti?

    Odgovore na ti dve vprašanji lahko ponudimo z uporabo zvoka in taktilnih povratnih informacij (sploh v igrah), vendar se večina preprostejših aplikacij zanaša na enostavne vizualne povratne informacije. Poglejmo si nekaj primerov, kako uporabnike obveščamo, opozarjamo in usmerjamo z različnimi metodami opozoril, ki smo jih predstavili v članku Vrste opozoril v Androidu.

    1. Kaj se v aplikaciji dogaja - obveščanje in opozarjanje

    Povratne informacije lahko uporabnikom pomagajo razumeti, zakaj se aplikacija obnaša tako, kot se.

    Nalaganje ...

    Prva stvar, ki jo uporabniki opazijo, je hitrost nalaganja aplikacije. Včasih se daljšemu nalaganju preprosto ne moremo izogniti, lahko se pa izognemo spraševanju, če je bila izbira zaznana in ali se aplikacija nalaga. Z uporabo zaslona s potekom nalaganja uporabnikom sporočimo, da se nekaj dogaja in da bo aplikacija kmalu na voljo. Primer tega najdemo recimo ob zagonu brskalnika Opera Mini.

    Opera Mini load screenIsto velja tudi v primerih, ko je potrebno nalaganje vsebin znotraj aplikacije. Pri prikazu poteka znotraj aplikacij imamo na voljo pogovorno okno vrste ProgressDialog, ki lahko prikazuje kolo ali vrstico z napredkom. Vrteče kolo je smiselno uporabljati, ko se izvaja aktivnost neznane dolžine, vrstico z napredkom pa takrat, ko vemo, koliko časa bomo potrebovali za izvedbo dejanja (npr. prenos datoteke, osvežitev podatkov iz strežnika ipd.).

    Različni vrsti pogovornega okna ProgressDialog

    Dolgotrajno nalaganje lahko naredimo manj nadležno z izvirno grafično podobo ali tako, da izpišemo kakšen uporaben namig. Če nalaganje vsebine traja res dolgo, je smiselno uporabnike obvestiti o tem, ali lahko aplikacijo zaprejo brez da bi prekinili prenos.

    Kljub vsemu je jasno, da bodo uporabniki kdaj tudi nehote ali hote prekinili nalaganje. Upoštevajmo to pri načrtovanju aplikacije.

    Obvestilo ob pomembnih dogodkih in izbirah

    Za uporabnike so dobrodošle tudi povratne informacije, ki jim posredujejo pomembne informacije in jih opozarjajo na posledice izbire. Npr. pri igrah je dobrodošlo opozorilo, če napredek ob izhodu iz igre ne bo shranjen, in možnost, da izhod prekličemo. Prav tako ponavadi aplikacije zahtevajo potrditev ob izbrisu vsebine.

    Potrditev brisanja

    Za tovrstne povratne informacije se v Androidu najpogosteje uporablja pogovorno okno vrste AlertDialog. Le-to lahko vsebuje besedilo in do največ tri gumbe, po želji pa celo seznam z izbiro možnosti. Če želimo pogovorno okno posebej oblikovati, Android podpira tudi pogovorna okna po meri.

    Pogovorno okno po meri - Android

    Dober primer uporabe pogovornega okna ponuja aplikacija Google Gesture Search. Ko v nastavitvah vključimo funkcijo Double Flip, nas aplikacija opozori, da bo ta funkcija nekoliko povečala porabo baterije. Vsekakor zelo koristna informacija!

    Obvestilo o posledici izbire v Google Gesture Search

    Oh ne, napaka!

    Dobre povratne informacije so zelo pomembne tudi takrat, ko gre v aplikaciji kar narobe. Ko se pojavi napaka, ko ne najdemo tega, kar uporabniki iščejo ... Uporabnike lahko o napaki obvestimo preko pogovornega okna, v katerem ponudimo možnost ponovnega poskusa (npr. ponovni poskus vzpostavitve povezave), jim ponudimo možnost vklopa določene funkcije (npr. vklop GPS-a) ipd. Seveda je včasih dovolj le en gumb, s katerim uporabniki potrdijo prebrano in zaprejo pogovorno okno.

    Preprosto obvestilo o napačni prijavi

    Lahko pa opozorilo vključimo tudi na druge načine, npr. namesto rezultatov iskanja izpišemo, da iskanega žal nismo našli. V takem primeru lahko uporabnikom pomagamo s predlogi za boljše iskanje ali predlogi za drugačen pristop. Lokacijska aplikacija SCVNGR nam denimo ob neuspešnem iskanju ponudi enostavno možnost za dodajanje lokacije, ki ni v bazi.

    Dodajanje lokacije pri iskanju

    Ne glede na to, na kakšen način javljamo napake in težave, bodimo pri tem prijazni in krivde ne valimo na uporabnike. Opozorilo naj bo pisano v nevtralnem tonu.

    Manj na pravem mestu in ob pravem času je več

    Vsekakor pa ni priporočljivo pretiravati z obvestili. Če bomo uporabnike stalno opozarjali na nekaj, bodo kmalu nehali brati naša opozorila. Saj veš - ja, ja, ok, naprej, Agree ... Koristna opozorila se pojavijo na pravem mestu ob pravem času.

    2. Kaj moram storiti - usmerjanje

    Drug velik problem za uporabnike je, da včasih ni jasno razvidno, kaj je potrebno v aplikaciji storiti. Predvsem pri prvi uporabi aplikacije je koristno, da uporabnikom ponudimo napotke za uporabo. Hkrati pa naj tovrstne povratne informacije ne motijo izkušene uporabnike. Kompromisno rešitev lahko ponudimo s podrobnimi navodili kot del aplikacije (tutorial mode) ali s prikazovanjem nevsiljivih namigov ob vsaki uporabi.

    Obvestila "toast" so idealna za nevsiljiva opozorila z napotki. Aplikacija Odpiralni časi nas recimo s preprostim opozorilom, ki zaseda le majhen del zaslona, opozori, da bomo boljše rezultate dosegli z vklopljenim GPS-senzorjem.

    Opozorilo

    Če določeno funkcijo telefona potrebujemo za delovanje aplikacije, lahko uporabnike vodimo s pogovornim oknom, ki ponudi možnost izbire. Ko npr. označimo, da želimo sliko poslati preko povezave Bluetooth, nas telefon s pojavnim oknom obvesti, da je potrebno vključiti Bluetooth.

    Obvestilo o potrebni povezavi Bluetooth

    Hkrati nam pogovorno okno ponudi možnost, da s klikom na gumb vklopimo Bluetooth in nadaljujemo s pošiljanjem. Seveda je zraven še možnost, da postopek prekličemo.

    Preprostost, prijaznost, pravočasnost

    Kot vidimo, lahko povratne informacije v aplikacije umestimo na različne načine. Ne glede na to, kakšen način in obliko uporabljamo, pri načrtovanju povratnih informacij upoštevajmo sledeče glavne smernice:

    • Preprostost: Stavki v opozorilih naj bodo kratki in jasni. Povemo točno dovolj, ne preveč. Na gumbih za izbiro uporabimo preproste besede, ponavadi glagole (npr. OK, Prekliči, Prenesi ...).
    • Prijaznost: Ne krivimo uporabnikov za napake in slabe izbire. Opozorimo jih lahko na posledice, ni pa jih potrebno strašiti, če to res ni potrebno. Tudi slog pisanja pri tem veliko prispeva - izogibajmo se kričanju z velikimi črkami, tremi klicaji ipd.
    • Pravočasnost: Ugotoviti, kdaj in kako ponuditi povratno informacijo, ni enostavno. Vendar bo vložen trud pri načrtovanju poplačan z zadovoljnimi in zvestimi uporabniki, zato se splača premisliti tudi o povratnih informacijah.
    Pomembno je pazljivo načrtovanje

    Katere aplikacije so po tvojem mnenju dobre v podajanju povratnih informacij?

    Dodatne povezave:


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
212
24. september 2013
S povratnimi informacijami do zadovoljnih uporabnikov [M:Android]
Aplikacije
Android