Samsung Galaxy Gear VR – test na dlani

Uroš Miklavčič 9. februar 2016
/PublishingImages/gear_vr_retail_hero.jpg

Pred slabim letom sem v roke dobil Samsungova očala Gear VR, ki so bila primarno namenjena razvijalcem. Takrat sem bil nad temi očali za navidezno resničnost prijetno presenečen. Sedaj pa sem v roke dobil končno različico, ki je namenjena potrošnikom. Večjih sprememb ni, se je pa dosti stvari uredilo in zgladilo, zato poglejmo, kako se obnese končna različica Samsungovih očal.

 

Specifikacije

  • vidni kot: 96° na lečo
  • senzorji: pospeškomer, žiroskop, senzor bližine in kompas
  • zamik med gibom in odzivom slike: manj kot 20 ms
  • upravljanje: smerni gumbi, gumb za nazaj, gumba za uravnavanje glasnosti
  • združljivost: Samsung Galaxy Note 5, S6, S6 edge in S6 edge+
  • ostalo: prilagoditev za kratkovidnost in daljnovidnost
  • dimenzije: 87,6 mm (v) × 200,4 mm (š) × 116 mm (d)
 

Samsung Galaxy Gear VR
je na voljo v ponudbi Telekoma Slovenije
PREVERI PONUDBO

Strojna oprema

Če končno različico očal primerjamo z razvijalsko, bomo hitro opazili eno stvar: nova očala nimajo več samo sledilne ploščice, ampak se zanašajo na smerne tipke, ki so občutljive na dotik. To pomeni, da je sedaj veliko lažje najti mesto, na katero je treba pritisniti. Celotna površina je kljub temu še vedno občutljiva na dotik. Izdelava očal je še vedno nekoliko preveč plastična za moj okus, a je to dokaj nepomembno za izdelek, ki ga nosite na obrazu in ga ne opazujete od zunaj (in morda celo zaželeno glede na to, da je plastika zelo lahek material). Očala omogočajo prilagajanje za kratkovidnost in daljnovidnost in so dovolj lahka, da tudi z večjim mobitelom, kot je bil S6 edge+, ki sem ga dobil v paketu z očali, niso predstavljala bistvenega bremena za mojo glavo. Verjetno pa pri tem pomaga tudi dejstvo, da boste glavo med uporabo kar dosti premikali in s tem preprečili utrujenost mišic, ki bi nastala, če bi glavo ves čas držali pri miru.

Nova očala so združljiva s štirimi Samsungovimi mobiteli: Note 5, Galaxy S6, S6 edge in S6 edge+. Razlog, da je združljivost z mobiteli tako omejena, je povsem preprost: navidezna resničnost (VR) je zelo kompleksen problem, ki potrebuje ogromno strojne moči, če želite dobro uporabniško izkušnjo. Lahko bo zagrizli v tehnično plat problema navidezne resničnosti, a bo dovolj povedalo že dejstvo, da je treba dokaj hitro predvajati sliko na dveh koncih hkrati, pri tem pa paziti, da ni opaznega zamika med gibanjem glave in gibanjem slike. Če je zamik prevelik, hitro nastopijo slabost, vrtoglavica in glavobol. Na srečo očala Gear VR kar dobro obvladujejo te težave, vendar se lahko ob igranju zahtevnih iger zgodi, da se bo vaš mobitel pregrel in preventivno ugasnil. To zelo nazorno pokaže, kako zelo zahtevna je navidezna resničnost in zakaj do danes tega nikomur ni uspelo uspešno izdelati in prodati. Le počasi prihajamo do točke, ko bomo imeli dovolj moči, da bomo lahko dobili resnično dobro uporabniško izkušnjo.

 

Ne pozabimo, da imajo očala Gear VR vgrajene svoje senzorje za pospešek in orientacijo, s čimer se poveča natančnost zajetega gibanja, ki se nato prevede v gibanje znotraj navideznega sveta. Tukaj pridemo do drugega problema, ki tudi še ni popolnoma rešen. Govorim o zaslonu mobitela. Razlog, da je Samsung očala Gear VR omejil na štiri prej omenjene mobitele, je njihova ločljivost zaslonov. Vsi štirje mobiteli premorejo zaslon z ločljivostjo 1440 × 2560 slikovnih točk. Kar se morda zdi veliko, je za uporabo v očalih za navidezno resničnost v bistvu zelo malo. Kdorkoli je že kadarkoli poskusil takšna očala, je hitro ugotovil, da lahko dokaj natančno prešteje vse slikovne pike. To pomeni, da slika ni pretirano ostra, kar velja za vsa takšna očala. Že nekaj časa nazaj sem omenjal, zakaj je pri mobitelih dejansko smiselno pričakovati zaslone 4K, in tukaj se v praksi hitro pokaže ta praktičnost. To posledično pomeni, da bo treba po zaslonu premikati še več slikovnih točk, kar vodi nazaj do prvega problema procesorske moči.

 

Kdor torej misli, da je navidezna resničnost enostaven problem, ki bi ga lahko rešil vsak sposoben inženir, se pač grdo moti. Zato je toliko bolj impresivno to, kar je Samsungu uspelo z očali Gear VR. Seveda se tu in tam mobitel pregreje in seveda ločljivost ni ravno vrhunska, a pod črto vse skupaj še vedno zelo prepričljivo deluje. Zamik je dobro nadzorovan, slabosti nisem občutil, prav tako pa nisem zaznal nobenega drugega znanega simptoma uporabe očal za navidezno resničnost. Samsung je ubral edino pravo in trenutno mogočo pot. Ni velika skrivnost, da izdeluje Samsung ene najboljših LCD-panelov na svetu, in če govorice držijo, bomo kmalu videli tudi zaslone, ki premorejo ločljivost vse do 11K. Povedano drugače je to 11.264 × 6.336 slikovnih točk na zaslonu, ki po diagonali meri 5,75 palca (14,6 cm), kar nanese 2.250 pik na palec. Za primerjavo, najbolj gost zaslon na kateremkoli mobitelu ta trenutek premore 806 pik na palec pri podobno velikem zaslonu.

 

Tehnologija torej počasi dohaja zahteve in potrebe za navidezno resničnost, ki bi vas resnično lahko posrkala vase. Za sedaj pa imamo rešitve, ki so odpravile glavne probleme navidezne resničnosti in pripravljajo teren za čas, ko bodo tudi ostali problemi rešeni.

Za konec bi omenil, da tokrat na test na žalost nisem dobil dodatnega krmilnika (gamepad), ki ga potrebuješ za igranje določenih iger, zato na žalost teh vsebin nisem mogel izkusiti v polnosti. Kljub temu obstaja kar nekaj vsebin, ki se ne zanašajo na krmilnik, zato nisem bil popolnoma na suhem. Preden se podamo na samo uporabniško izkušnjo, pa še to: za res dobro uporabniško izkušnjo boste morali na mobitel priključiti še par slušalk. Boljše kot so in bolj kot zadušijo zvoke okolice, bolje bo. Zvok je pri potopitvi v navidezni svet zelo pomembna komponenta, zato dober par slušalk zagotovo ne bo odveč.

Programska oprema

Ko sem pokukal v Samsungovo trgovino, kjer najdete vsebine za očala Gear VR, sem bil presenečen, da se tam nahaja že kar nekaj iger, interaktivnih videoaplikacij in tudi nekaj klasičnih aplikacij. Tako sem naložil par iger in videovsebin ter aplikacijo Netflix.

Tako sem dober vikend preživel sedeč na kavču, z očali na obrazu in slušalkami na glavi. Ne bi rad vedel, kako je bilo to videti zunanjim opazovalcem, a prepričan sem, da je bilo vse skupaj vsaj toliko nenavadno, kot je bila moja izkušnja znotraj navideznega sveta.

 

Netflix, sedaj ko je uradno na voljo tudi v Sloveniji, se je lepo povezal in že sem lahko gledal nadaljevanke in filme. Moram reči, da sem navajen, da je slika veliko bolj ostra, zato gledanje filmov ni bila najbolj navdušujoča izkušnja. Mislim pa, da je bolj kot ostrina problem predstavljalo dejstvo, da sem navadne 2D-filme poskušal gledati v navideznem svetu, ki omogoča toliko več. Zato sem ugasnil Netflix in poskusil igre.

Tukaj je zgodba povsem drugačna. Kljub slabi ločljivost me je hitra akcija in potreba po interakciji hitro posrkala vase in ponudila super zabavno izkušnjo. Šviganje med skalami je bilo tako doživeto, da sem tu in tam kar malo zamižal, kot da me znotraj varnega balončka navidezne resničnosti res lahko kaj poškoduje.

 

Nato sem si pogledal virtualni napovednik za film Avengers: Age of Ultron. Tudi tukaj je bila izkušnja fantastična. Napovednik te postavi v vlogo Iron Mana (kakopak), ki skozi akcijsko sekvenco leti mimo protagonistov filma, ki se borijo proti Ultronovi vojski robotov, dokler naposled ne stojiš iz oči v oči z Ultronom samim. Z veseljem bi vse nove napovednike pogledal v taki obliki.

 

Sledil je potop v morje med ribe in druga morska bitja v obliki virtualnega dokumentarnega filma. Tudi tukaj sem bil resnično presenečen in navdušen nad tem, kaj vse je možno v navideznem svetu. Očala Gear VR bi lahko bila odličen učni pripomoček pri biologiji, zgodovini in podobnih predmetih.

Lahko bi še našteval, a mislim, da je jasno, v katerem grmu tiči zajec. Kljub nekoliko neostri sliki je uporabniška izkušnja zelo dobra in tudi človek, ki ima poklicno deformacijo, da v vsakem kosu tehnologije gleda za razpokami, bo lahko užival v svojem kotičku navideznega sveta. Ko pa bodo pokrpane še tiste razpoke, bo užitek res maksimalen.

Zaključek

 

Kot sem že zapisal pred letom dni, je navidezna resničnost res imenitna zadeva. Prihaja obdobje, ko bomo navidezno resničnost dojemali kot nekaj povsem običajnega, kot na primer danes gledamo na pametne mobitele in ure. Očala Gear VR stojijo na previsu med tema dvema obdobjema in za svojo res ugodno ceno ponujajo veliko. Če imate možnost dobiti očala v paketu z novim mobitelom, izkoristite priložnost, pa tudi sicer je nakup takšnih očal relativno nizek strošek za to, kar dobite. Če vas torej zanima, kaj prinaša prihodnost, in bi radi svojim vnukom pripovedovali, da ste bili prisotni točno v trenutku, ko se je revolucija začela, imate sedaj super priložnost za to.

Podobni članki

 

 

Huawei Mate 9 - test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/Huawei-Mate-9-test-na-dlaniHuawei Mate 9 - test na dlaniGP0|#8c12658e-304d-43f9-82f0-4d7230c5f6ab;L0|#08c12658e-304d-43f9-82f0-4d7230c5f6ab|Huawei;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in napravGP0|#8c12658e-304d-43f9-82f0-4d7230c5f6ab;L0|#08c12658e-304d-43f9-82f0-4d7230c5f6ab|Huawei;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav3304
Moto Z - test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/Moto-Z-test-na-dlaniMoto Z - test na dlaniGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73273
Sony Xperia XZ - test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/Sony-Xperia-XZ-test-na-dlaniSony Xperia XZ - test na dlaniGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#80b09d59-37fa-45c1-a702-90ff582df3cf;L0|#080b09d59-37fa-45c1-a702-90ff582df3cf|SonyGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#80b09d59-37fa-45c1-a702-90ff582df3cf;L0|#080b09d59-37fa-45c1-a702-90ff582df3cf|Sony3253
Televizija Samsung serije 6000: 60 palcev čistega užitkahttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/Televizija-Samsung-serije-6000-60-palcev-cistega-uzitkaTelevizija Samsung serije 6000: 60 palcev čistega užitkaGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73217
Apple iPhone 7 Plus - test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/apple-iphone-7-plus-test-na-dlaniApple iPhone 7 Plus - test na dlaniGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585;L0|#0bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585|AppleGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585;L0|#0bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585|Apple3189
Apple iPhone 7 - test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/apple-iphone-7-test-na-dlaniApple iPhone 7 - test na dlaniGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585;L0|#0bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585|Apple;GP0|#6119e192-55dd-4c85-a1fb-b73145a841a9;L0|#06119e192-55dd-4c85-a1fb-b73145a841a9|iPhoneGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7;GP0|#bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585;L0|#0bef91e43-a450-406b-a7b3-8ce3a92b2585|Apple;GP0|#6119e192-55dd-4c85-a1fb-b73145a841a9;L0|#06119e192-55dd-4c85-a1fb-b73145a841a9|iPhone3170
Sony Xperia XA – test na dlanihttp://tehnik.telekom.si/test-na-dlani/sony-xperia-xa-test-na-dlaniSony Xperia XA – test na dlaniGP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd7GP0|#a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c;L0|#0a00e8ca8-86c5-461e-b197-6ac1b4f06a8c|Testi telefonov in naprav;GTSet|#f07794d9-fe30-4901-a70a-ba3671577cd73120

Nalaganje vsebine
© 2016 Telekom Slovenije
9. februar 2016
2846
1. marec 2016
Samsung Galaxy Gear VR – test na dlani