Kraljestvo vzhajajoče lune

Igor Harb 28. marec 2014
/PublishingImages/moonrise-kingdom-hero.jpg

Serija dolgih in izredno natančno postavljenih in izvršenih kadrov nas uvede v Kraljestvo vzhajajoče lune in s tem v svet Wesa Andersona, ameriškega neodvisnega filmarja s samosvojim vizualnim jezikom in prikupnimi, nekoliko čudaškimi liki, postavljenimi v bogato in natančno zastavljene scene.

 

Več kot le taborniki

V filmu se prepletejo življenja ekscentrične družine, skupine tabornikov, lokalnega policista in dveh dvanajstletnih zaljubljencev, ravno ko se otoku na severovzhodu ZDA bliža hujše neurje. Po kratkem opisu in plakatu sodeč bi za Kraljestvo vzhajajoče lune lahko hitro in zmotno sklepali, da gre za še en mladinski taborniški film, nekakšen ameriški Gremo mi po svoje. To je deloma res, saj sta glavna junaka stara 12, film pa je vsekakor primeren tudi za mladostnike in malo večje otroke, a kot pokažejo visoke ocene na IMDb-ju (7,8) in Rottentomatoes.com (94 %), dejstvo, da gre za drugi najbolj gledani film v Kinodovoru, in nenazadnje tudi nominacija za oskarja za izvirni scenarij, gre za precej več kot le taborniško komedijo.

 

Trije Andersoni

Wes Anderson je eden od treh filmskih avtorjev s podobnimi imeni, ki snemajo zelo različne filme. Paul Thomas Anderson je denimo posnel resne drame, kot so Vroče noči (Boogie Nights), Tekla bo kri in Magnolija, medtem ko je Paul W.S. Anderson avtor spektaklov kot so Nevidno zlo, Dirka smrti, Trije mušketirji in Pompeji, ki je ravno v kinu. Kot je mogoče sklepati po raznolikih filmih, ti Andersoni niso v sorodu (prav tako niso v sorodu z znanima igralkama Pamelo ali Gillian Anderson). Vseeno jih ljudje pogosto zamešajo, celo do te mere, da si je Paul W.S. Anderson v svoje ime dodal "W.S.", da ga ljudje ne bi več spraševali, kako je delati s Tomom Cruisom (čeprav bi bilo bolj logično vprašanje zanj, kako je biti poročen z Millo Jovovich, a to je druga zgodba). Od trojice je Paul Thomas najbrž najbolj prepoznan in cenjen kot umetnik, a Wes je tisti z najbolj prepoznavnim in samosvojim slogom.

 

Diorame

SSKJ definira dioramo kot prostor z živalmi, rastlinami, ki je prikazan tako, kot živijo v naravi; običajno so v muzejih. Scene Wesa Andersona so nekoliko drugačne diorame, saj vanje postavi ljudi in čeprav so filigransko natančno razdelan, niso posebej naravne, temveč fantastične in pisane. Poleg svetilnika v uvodnem kadru Kraljestva vzhajajoče lune so najlepši primeri Andersonovih dioram ladja Belafonte v Življenju pod vodo, vlak v Darjeeling Limited in družinska hiša v Veličastnih Tenenbaumih. Postavitev likov v te diorame praviloma potencira njihovo osamljenost in izolacijo, vendar nenaravna podoba celotne scene v gledalcu ne vzbuja otožnih občutkov, temveč poudari njegovo pozicijo od zgodbe in filma ločenega subjekta. V bistvu Anderson doseže natančno obraten učinek kot t.i. filmi najdenih posnetkov (npr. Paranormalno, Pošastno, Snemaj! …), kjer je dogajanje prikazano skozi kamero enega od protagonistov.

 

Čustva in humor

Ob vseh teh perspektivah in postavitvah igralcev v scene pa nikakor ne gre spregledati pristnih čustev in svojevrstnega svežega humorja. Kraljestvo vzhajajoče lune se ravno tako kot vsi ostali njegovi filmi osredotoča na disfunkcionalne družine, katerih težave so prikazane kot zabavne in ne tragične in ki zmorejo preseči prepreke, postati boljši ljudje, čeprav včasih kdo umre. Glavna junaka Kraljestva sta 12-letna Sam in Suzy, ki sta se spoznala, ko je bil on na taborjenju na otoku, kjer ona živi, postala dopisna prijatelja, nato pa leto dni kasneje (na začetku zgodbe filma) skupaj pobegnila od doma. Kar povzdigne to zgodbo o mladostniški romanci nad razne prikupne ali poučne zgodbe, je očarljiva neprilagojenost njunih osebnosti, ki osupne in navduši, medtem ko komedija zmešnjav, ki jo njun pobeg sproži, pridobiva vse bolj epske razsežnosti.

 

Luna in zvezde

Čeprav je bil Wes Anderson že trikrat nominiran za oskarja, njegovi neodvisno posneti filmi ne pritegnejo niti približno toliko gledalcev kot povprečni spektakli. Zato pa pritegnejo celo vrsto zvezdnikov. Tako v skoraj vseh njegovih filmih nastopata Bill Murray in Jason Schwartzman, v Kraljestvu pa najdemo tudi Edwarda Nortona, Frances McDormand, Bruca Willisa in Tildo Swinton. Še večjo zasedbo je pritegnil v svoj nov film, ki ravno ta teden začenja predvajanje v slovenskih kinematografih, Grand Budapest hotel, kjer je plakat pravzaprav preglednica oskarjevcev in drugih zvezdnikov. Ti seveda ne bi vsi tako željno nastopili v filmu, če jih Anderson ne bi prepričal s svojimi prejšnjimi filmi. Naj Kraljestvo vzhajajoče lune prepriča tudi vas.

Kraljestvo vzhajajoče lune je na voljo v videoteki DKino (programski mesti 5 ali 200) na SiOL TV.

Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
28. marec 2014
2000
18. april 2014
Kraljestvo vzhajajoče lune
Android, iOS, Windows Phone 8