• /PublishingImages/burn_note-msg.gif

    Vse več aplikacij omogoča pošiljanje samouničujočih slik ali sporočil [Android, iOS]

    24. september 2013 - Alja Isaković

    Facebook, Google in ostali si močno želijo, da bi na njihovih straneh objavili čim več slik in podrobnosti iz svojega življenja. Osvežujočo alternativo tej požrešnosti ponujajo aplikacije, v katerih prijateljem pošiljamo slike ali sporočila, ki jih lahko prejemnik na zaslonu svojega pametnega telefona vidi le za nekaj sekund.

    Snapchat kot maskota aplikacij s samouničujočimi sporočili

    Trend samouničujočih vsebin je zakrivila aplikacija Snapchat, ki je brezplačno na voljo za iOS in Android mobilne naprave. Ideja je povsem preprosta. Posnameš sliko ali kratek video, določiš čas trajanja (od 1 do 10 sekund) in izbereš enega ali več prejemnikov. Prijatelji morajo za ogled tvoje slike pridržati prst na zaslonu. Po izteku tistih nekaj sekund, pa slika enostavno ni več na voljo preko aplikacije.

    Zaradi priljubljenosti pri mlajših uporabnikih, so mediji Snapchat hitro označili kot aplikacijo za t.i. "sexting". Avtorji aplikacije seveda vztrajno zatrjujejo, da pošiljanje nagih slik ne predstavlja tipično uporabo storitve. Po njihovem mnenju je Snapchat uspešen zato, ker lahko na takšen način s prijatelji delimo svoje slike brez skrbi, da bi nas le-te spravljale v zadrego na Facebooku ali drugje po spletu. Pri slikanju s Snapchatom se ni potrebo truditi, da bomo pokazali svojo najboljšo plat ali da bi ujeli tiste zares pomembne trenutke. Ker se slika hitro uniči, lahko brez samocenzure pošlješ praktično vsako neumnost, ki ti pade na pamet.

    Koncept očitno deluje, saj po poročanju TechCruncha uporabniki Snapchata dnevno v povprečju izmenjajo kar 150 milijonov utrinkov. Za primerjavo: 100 milijonov uporabnikov veliko bolj poznanega Instagrama, dnevno v povprečju objavi "le" 40 milijonov slik.

    Facebookov klon Facebook Poke zaenkrat neuspešen

    Priljubljenost Snapchata pri najstnikih gre seveda pošteno v nos Facebooku. Zato so konec lanskega leta predstavili lastno iOS aplikacijo Facebook Poke, ki poleg že znanega dreganja prijateljev omogoča izmenjavo samouničujočih slik na skoraj identičen način kot Snapchat.

    A kljub kopiranju Facebooku prevlado Snapchata še ni uspelo ogroziti. Facebook Poke je trenutno med 100-imi najboljo priljubljenimi aplikacijami v App Store le v Izraelu. Po drugi strani Snapchat kraljuje med najbolj priljubljenimi 10-imi aplikacijami v kar 9-ih državah, vključno z ZDA. Pri nas je Snapchat na skupno 235. mestu, med aplikacijami za družabno mreženje pa na 22. mestu.

    Ne le samouničujoče slike, tudi bolj resne vsebine

    Idejo o pošiljanju samouničujočih sporočil si seveda niso izmislili avtorji Snapchata. Samouničujoča sporočila pogosto vidimo v raznih vohunskih filmih. A ni nujno, da sporočilo, ki ga želiš poslati, vsebuje državno tajnost. Priljubljenost tega koncepta je enostavno potrditev tega, da vse več uporabnikov skrbi varnost vsebin, ki jih pošiljamo preko digitalnih kanalov. Zato so se v zadnjem času začele pojavljati tudi bolj resne aplikacije, ki se osredotočajo na samouničujoča besedilna sporočila. Ciljna skupina pri teh aplikacija niso zgolj več najstniki, ki preganjajo dolgčas, ampak celo poslovneži.

    Blink Messenger za iOS na prvi pogled deluje kot vse ostale aplikacije za takojšnjo sporočanje. Razlika je predvsem v tem, da lahko za posamezna sporočila nastavimo, naj bodo prejemniku na voljo le 10 oz. 60 sekund ali 24 ur.

    Še bolj specializirana aplikacija za pošiljanje samouničujočih sporočil je Burn Note, ki je na voljo za Android, iOS in preko spletne strani. Za razliko od Snapchata in ostalih, lahko Burn Note preko spletne povezave pošljemo tudi tistim, ki aplikacije sicer ne uporabljajo. Čas izteka sporočila lahko nastavimo med 1 in 116 sekund (privzeto je 12s). Avtor je po poročanju FastCoDesign storitev razvil kot način za varno pošiljanje gesel preko epošte, zato pri prenosu uporablja tudi dokaj močno enkripcijo.

    Burn Note je zanimiv tudi zaradi posebne zaščite besedila pred zajemom s pomočjo posnetkov ekranskega zaslona. Pri branju sporočil v sistemu Burn Note moramo namreč prst ali miško držati na sporočilu in se premikati levo in desno, da razkrijemo vse dele. Možnost ustvarjanja ekranskih posnetkov je seveda težava, s katero se srečujejo tudi druge sorodne aplikacije. Snapchat nas zato opozori, če prejemnik poskuša zajeti sliko zaslona. Obstajajo sicer tudi načini, kako do Snapchat slik s pomočjo kabla in malo bolj zavzetega brskanja po mobitelu. Zato previdnost pri uporabi tovrstnih aplikacij vseeno ni odveč.

    Ogled sporočila v storitvi Burn Note (vir: FastCoDesign)

    So aplikacije s samouničujočimi sporočili le modna muha?

    Veliko vprašanje pri tovrstnih aplikacijah je njihov poslovni model. Zaenkrat so vse aplikacije s samouničujočimi sporočili brezplačne, prej ali slej pa bodo morale najti tudi kakšen vir dohodkov. Nam bodo sčasoma začele med sporočila vrivati "prijazna" sporočila oglaševalcev? Ali bo potrebno za dodatne funkcije plačevati? In kaj podjetja pravzaprav počnejo s sporočili, ki se pri pošiljanju seveda (vsaj začasno) shranijo na njihovih strežnikih?

    Čas bo torej pokazal, ali so samouničujoča sporočila dobra poslovna ideja ali trend, ki so bo hitro izpel, ko bomo morali uporabniki na tak ali drugačen način za storitev morali začeti plačevati.


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
508
24. september 2013
Vse več aplikacij omogoča pošiljanje samouničujočih slik ali sporočil [Android, iOS]
Aplikacije
Android, iOS