• /PublishingImages/farmville-cash-coins-in-app.jpg

    Z nakupi znotraj aplikacij do višjih prihodkov

    23. september 2013 - Alja Isaković

    Nakupi znotraj aplikacijRazvijalci lahko na različne načine pridejo do zaslužka preko svojih mobilnih aplikacij. Raziskave kažejo na to, da je predvsem pri mobilnih igrah vse bolj popularen vir prihodka prodaja digitalnih vsebin znotraj aplikacij. Te zanima, zakaj je temu tako in katere vsebine uporabniki najraje kupujemo?

    Brezplačne igre z dodatnimi nakupi zaslužijo več

    Z analizo prihodkov 100 najuspešnejših iger v App Store je podjetje Flurry prišlo do ugotovitve, da brezplačne igre s plačljivimi vsebinami zaslužijo več, kot plačljive igre. V začetku leta je bilo razmerje še obrnjeno, kot kaže pa je t.i. freemium poslovni model vedno bolj uspešen, saj so brezplačne igre pobrale kar 65 % odstotkov prihodkov.

    Primerjava prihodkov Premium in Freemium iger

    Vir: Flurry

    Z uporabniškega vidika ugotovitev verjetno ni presenečenje. Vsekakor se je lažje odločiti, da preizkusimo igro, ki je na voljo zastonj, kot pa igro, pri kateri moramo plačati že za sam prenos. Zaradi tega se brezplačne igre tudi lažje prebijejo na vrh lestvic v aplikacijskih trgovinah.

    Pri brezplačnih igrah torej ni začetnega vložka, vendar nam tovrstne igre praviloma nudijo možnost nakupa virtualne valute ali dobrin, ki nam lahko pomagajo pri napredovanju v igri. Nakupe ponavadi opravimo kar s preprostimi nakupi znotraj aplikacije (in-app purchases). Ker smo na tej točki že dobro spoznali igro, je skušnjava dodatnih nakupov toliko večja. Brezplačne igre lahko seveda dodatne prihodke ustvarjajo tudi preko oglasov.

    Možnost nakupa virtualnega denarja v igri FarmVille

    Možnost nakupa virtualnega denarja v igri FarmVille

    Pri tem sicer velja omeniti, da večina igralcev (več kot 90 %) dodatnih nakupov nikoli ne opravi. Po drugi strani pa igralci, ki v brezplačnih aplikacijah kupujejo dodatne vsebine, porabijo veliko več denarja, kot bi ga, če bi za igro plačali le enkrat ob prenosu. Od freemium modela denimo dobro živi vsem dobro poznana Facebook igra FarmVille, ki je podjetju Zynga v prvem četrtletju letošnjega leta prinesla kar 235 milijonov USD prihodkov.

    Kaj uporabniki kupujemo in koliko smo pripravljeni plačati?

    Pri podjetju Flurry so pripravili tudi podrobno analizo tega, katere vrste virtualnih vsebin uporabniki najpogosteje kupujemo v iOS in Android igrah. Izkazalo se je, da kar 68 % denarja za nakupe znotraj aplikacij poberejo vsebine, ki jih je mogoče porabiti (v spodnjem grafu kategorija Consumable).

    Deleži različnih vrst plačljivih vsebin v Freemium aplikacijah

    Vir: Flurry

    Tu gre predvsem za nakupe virtualnega denarja oz. valute, ki je v uporabi v igri. Virtualni denar lahko porabimo za hitrejši napredek v igri, nakup posebnih objektov ipd. Primer tega je npr. nakup virtualnega denarja v igri Farmville, ki ga nato zamenjamo za posebna semena ali traktorje, ki nam pomagajo pri večjemu izkoristku na kmetiji.

    Posebna ponudba v aplikaciji FarmVille

    Kupljen virtualni denar (FarmVille Cash) lahko zamenjamo za posebne objekte

    Po popularnosti nato v igrah sledijo trajni objekti (Durable), ki predstavljajo okoli 30 % prihodkov. Trajnih objektov v igri ne zamenjamo za hitrejši napredek, ampak nam dajo poseben občutek napredka v igri. Primeri trajnih objektov so npr. zgradbe, ki jih lahko postavimo v mesto, ki ga gradimo ali nakupi dodatnih pesmi v glasbenih igrah.

    Najmanj prihodkov (le 2 %) pa prinesejo objekti za personalizacijo. Tovrstni elementi ponavadi ne prispevajo k uspešnejši igri, zato jih igralci ne kupujejo tako pogosto. Primer objektov za personalizacijo so npr. dodatki za avatarje ali ozadja za aplikacijo.

    Nakup posebne obleke v igri Tap Tap Revenge

    V glasbeni igri Tap Tap Revenge lahko kupimo tudi dodatke za svoj avatar

    Zanimiva je tudi ugotovitev podjetja Flurry, da povprečna vrednost transakcij znotraj iOS in Android aplikacij znaša kar 14 USD. Večina (71 %) transakcij je sicer v vrednosti pod 10 USD, a se vseeno prodajajo tudi dražje vsebine. Kar 13 % transakcij znotraj aplikacij je denimo nad 20 USD, kar seveda prinaša precej prihodkov za razvijalce.

    Deleži transakcij in prihodkov v aplikacijah glede na zneske

    Vir: Flurry

    Katere plačljive vsebine naj ponudim v svoji aplikaciji?

    Nobenega dvoma ni o tem, da so nakupi znotraj aplikacij vse bolj popularni med uporabniki in dobičkonosni za razvijalce. Kljub temu pa ni nujno, da je freemium model najboljši za vse aplikacije. Pri odločitvi o poslovnem modelu je potrebno razumeti način uporabe aplikacije in motive uporabnikov za nakupe virtualnih dobrin.

    Nakupi znotraj Android Market aplikacij

    Na primer, veliko je preprostih aplikacij, pri katerih imamo uporabniki raje, da plačamo 0,99 € pri prenosu in se za ta denar znebimo oglasov. Ker je aplikacija preprosta, potrebe po dodatnih vsebinah ni. Uporabniki denimo najverjetneje ne bodo plačevali za ozadja ali dodatne barve v aplikaciji, ki je namenjena hitremu dostopu do vsebin.

    V igrah je prav tako potrebno dobro razmisliti o tem, kaj je mogoče z denarjem kupiti. Paziti je potrebno na to, da z možnostjo nakupov ne bo mogoče priti do tako velike prednosti, da je brezplačni igralci ne morejo nikoli ujeti. Če imamo npr. igro, ki vključuje dvoboje med uporabniki, moramo paziti, da ni mogoče kupiti objektov, ki so tako močni, da igralci ne potrebujejo nobene spretnosti za zmago. Plačljivi objekti naj igralcem omogočajo hitrejši ali lažji napredek, nikakor pa ne smejo biti nadomestilo za spretnost ali časovni vložek, saj s tem igra izgubi svoj smisel.

    Premočan meč v risanki South Park

    Igralci ne smejo imeti možnost kupovanja premočnih objektov, ki porušijo dinamiko igre

    Seveda pa ne smemo pozabiti na to, da je za uspeh nakupov znotraj aplikacij ključna kakovost igre oziroma aplikacije. Le aplikacije, ki so dovolj zanimive za uporabnike, lahko računajo na uspešno prodajo zanimivih vsebin. Brezplačna igra, ki ni zabavna ali dovolj dobro narejena, gotovo ne bo prišla na vrh lestvic aplikacijskih trgovin in privabila zadostnega števila uporabnikov.

    Prav tako se uporabniki gotovo ne bodo odločili za nakup dodatnih vsebin, če le-te ne bodo dovolj kakovostne ali ustrezno izbrane. Posebne plačljive zgradbe, ki denimo izgledajo slabše kot tiste, ki jih lahko pridobijo vsi igralci, gotovo ne bodo prinesle veliko prihodkov. Kakovost aplikacije naj bo torej na prvem mestu, premišljena izbira plačljivih vsebin pa takoj za tem.


    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

23. september 2013
271
24. september 2013
Z nakupi znotraj aplikacij do višjih prihodkov
Novice