• /PublishingImages/m-vrata_spletna_stran.jpg

    Zakaj pri razvoju mobilnih ali spletnih storitev uporabiti M:Vrata?

    24. september 2013 - Tehnik

    V pospeševalniku TSstartup deluje kar nekaj ekip, ki razvija mobilne storitve. Rok iz ekipe Povabi.si, ki ponuja storitev za enostavno organizacijo dogodkov s pomočjo SMS-sporočil, je za stran TSstartup napisal svoje izkušnje z različnimi ponudniki SMS storitev in izpostavil prednosti M:Vrat, storitve Telekoma Slovenije. Informacije bodo zanimive za vse, ki razmišljate o tem, da bi v svojih spletnih ali mobilnih storitvah vključili interakacijo preko SMS-sporočil. Prispevek je bil izvirno objavljen na strani TSstartup.

    Storitev Povabi.si

    Glavna prednost Povabi.si je SMS komunikacija zato ji posledično namenimo največ časa. Od začetkov, ko smo iskali in testirali različne SMS ponudnike, od tujih (npr. Nexmo) do slovenskih (Advert2you), smo si nabrali precej izkušenj.

    Prednosti in slabosti tujih SMS ponudnikov

    Glavna prednost pri tujih ponudnikih je hitra registracija, kjer ne potrebujemo nobenih pogodb ali druge birokratske zadeve. Preprosto izpolnimo obrazec za registracijo, kliknemo na validacijski link, ki smo ga prejeli preko e-pošte, zakupimo nekaj kreditov in že začnemo z uporabo.

    Prav tako so v večini primerov implementacije zelo enostavne. Pokličemo URL, ki ga definira ponudnik z določenimi parametri in v teh parametrih definiramo pošiljatelja ter naslovnika, kjer sta lahko oba podatka poljubna. Edini pogoj je, da sta obe telefonski številki v MSISDN formatu. Za nekatere je to prednost (možnost t.i. spam SMS-ov), za druge slabost (anti spam filtri).

    Cenovno so v tujini ponudniki precej ugodni, je pa odvisno katerega izberete. Cene se gibljejo od 1 centa, kjer je potrebno zakupiti precej veliko število SMS-ov, do 4 cente, ki je nekako standardna cena v primeru minimalnega nakupa SMS-ov.

    Nekateri ponudniki podpirajo tudi dvosmerno komunikacijo, kjer nam SMS s strani uporabnika posredujejo v XML ali HTTP GET obliki na URL naše spletne strani, kjer ga lahko obdelamo. Problem je le v podpori za slovenske številke, saj imajo tuji ponudniki na voljo le UK/USA/DE dedicated telefonske številke. To pa v našem primeru pomeni manjše število odgovorov na dogodke, saj se ljudje ustrašijo, da bodo morali za poslan SMS drago plačati, če je SMS pošiljatelj tuja telefonska številka. Sicer imajo nekateri ponudniki možnost, da jim pošljete SIM kartico s slovensko telefonsko številko, vendar so cene precej zasoljene. Prav tako morate v tem primeru zakupiti SMS naročnino, saj se v nasprotnem primeru SIM kartica zablokira, če je redno ne napolnite z dodatnimi SMS krediti (mobi polnjenje).

    Samo delovanje je, spet odvisno od ponudnika, precej na nivoju. A premalo na nivoju za Povabi.si, saj se v nekaj procentih zgodi (približno 2 - 5 %), da SMS preprosto ne pride, se izgubi v omrežju, pride šele čez 3 dni, ko je dogodek že mimo ali kaj podobnega. 2 - 5 % se sliši malo, a ko nekomu dogodek odpade zaradi premalo prijav, ki so posledice neprispelih SMS-ov, je situacija drugačna. Zato smo v začetni fazi dodali tudi preverjanje poslanega SMS-a skozi delivery report. V primeru, da v določenem času SMS ni prišel, smo zadevo poslali še enkrat skozi drugega ponudnika. Sicer se je v kakšnem primeru zgodilo, da je uporabnik nato dobil več SMS-ov, a smo ta riziko sprejeli, ker smo želeli, da se SMS-i razpošljejo in to hitro.

    Glavno slabost, ki jo imajo tuji ponudniki pa je nepodpora za T-2 omrežje. Preprosto nismo našli omrežja, ki bi normalno in stabilno pošiljalo na T-2 omrežje. Ob testiranju slovenskega ponudnika (advert2you ter smsapi.si) smo imeli enake težave. Zato smo iskali naprej.

    M:Vrata ponujajo zanesljivo delovanje

    M:Vrata

    Prišli smo do storitve M:Vrata, ki jo ponuja Telekom Slovenije. Pri tem nas je prvi fazi odvrnila cena, ki je objavljena na spletni strani. A vseeno smo poskusili poslati email na prodajo in prosili za ugodnejše pogoje. Presenečeni smo ugotovili, da so nam ugodili in pričeli smo s postopkom. Tudi vodja projektov M:Vrat nam je na predavanjih omenil, da delajo 1 na 1. Torej, pošljite email, predstavite se in povejte vaše razloge, zakaj potrebujete zadevo in s kakšnimi pogoji želite poslovati.

    Postopek "registracije" je malce bolj zapleten saj je potrebno imeti podjetje na katerega vežete pogodbo. Torej, ni enostavne registracijske forme, ampak vse zadeve uredite skozi pogodbo/svoje podjetje.

    Prednost birokracije je v tem, da pri pošiljanju SMS-ov ni možno poljubno nastavljati pošiljatelja, kar prepreči zlorabo sistema. Predstavljajte si, da en izmed "kuponarjev" pošlje reklamni SMS Metki in uporabi številko Franca. Metka tako misli, da ji je SMS poslal Franc, v resnici pa je bil SMS poslan s strani "kuponarja". Ker so to pri tujih ponudnikih pogosto dogaja, imajo močno zaščito proti spam SMS-i, kjer so pogosto filtrirali prav Povabi.si. Glavni razlog je v kratkem času poslano veliko število SMS-ov z enako vsebino (npr. 15 povabljencem se pošlje enako povabilo na dogodek). Pri storitvi M:Vrata pa te težave ni, saj imate podpisano pogodbo, kjer so opisane tudi kazni, definiranega le enega pošiljatelja in tako ni potrebe po SPAM zaščiti.

    Sama implementacija je podobna kot pri tujih ponudnikih. Razlika je le v tem, da morate pri vsaki zahtevi pripeti .PEM certifikat. To pa lahko enostavno naredite preko CURL extension (na voljo na vseh priljubljenih programskih paketih kot je npr. PHP). Nato kreirate še XML paket, kjer sledite pregledni dokumentaciji in zadeva je končana. Torej, 1 - 2 urice več dela, kot pri implementaciji tujega ponudnika zaradi certifikata in ustreznega XML generiranja, vendar nič strašnega.

    Je pa podpora v slovenskem jeziku hitro odzivna, kar je zelo dobrodošlo. Pogosto se zgodi, da odpišejo tudi izven delovnih ur ali pa v večernih urah. Zelo pohvalno.

    Še ena glavna stvar, kjer storitev M:Vrata blesti. Delovanje. Zadeva je zelo stabilna ter 99,9 % zanesljiva. Prav tako podpira (preverjeno) tudi ponudnika T-2. Zaradi zgoraj omenjenih birokratskih zadev se SMS ne zgubljajo v omrežju kot SPAM SMS-i pri ostalih tujih ponudnikih.

    Za konec najslajše. M:Vrata ponudnik zaračunava 1 SMS zahtevo kot 1 SMS, ne glede na dolžino le tega. To je bistveno ceneje v primerjavi s tujimi ponudniki, kjer se zaračuna SMS zahteva glede na dolžino SMS-a (npr. če je v 1 SMS zahtevi poslan SMS dolg 360 znakov, vam bodo zaračunali 3 porabljene SMS-e).

    Omenjene pogoje sem prebral šele v dokumentaciji, sem pa poslal tudi obvestilo M:vrata prodaji, ker bi po mojem mnenju te pogoje morali na ceniku posebej poudariti, saj to M:Vrata postavi v precej veliko konkurenčno prednost! Sploh pri storitvah Povabi.si, kjer je povprečna dolžina SMS-a 1.7756. Če tudi Nexmo ponudi ceno 0,01 € na SMS, bo v primeru dolžine nad 160 znakov Povabi.si plačal 0,02 €. To pa je primerljivo z storitvijo M:Vrata.

    Zato je za vse tiste, ki potrebujejo bolj zanesljivo delovanje in so zato pripravljeni sprejeti podpisovanje pogodbe, storitev M:Vrata vsekakor zmagovalec. Tudi cenovno so s tujino vsekakor primerljivi!

    Napisal: Rok Meglič, Povabi.si

    comments powered by Disqus

 Catalog-Item Reuse ‭[1]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[3]‬

 Catalog-Item Reuse ‭[2]‬

24. september 2013
1647
24. september 2013
Zakaj pri razvoju mobilnih ali spletnih storitev uporabiti M:Vrata?
Aplikacije