5G

Kaj prinaša 5G v svet igričarstva?

Boris Tramte 6. oktober 2020 Čas branja članka: 6 min
/PublishingImages/gaming5g-tramte-okt20-hero.jpg

Igranje iger se je z leti močno spremenilo in čeprav je ta industrija glede na, recimo, filmsko še hudo mlada, je danes v primerjavi s svojimi začetki povsem drugačna, trenutni trend pa kaže, da se bodo te spremembe nadaljevale tudi v prihodnosti.

Včasih si moral za igranje videoiger obiskati lokalni bar, tam pa so te čakali ogromni arkadni avtomati, ki so za igranje zahtevali žetone, v zabavo pa so nam bili ponujeni razni zanimivi naslovi: od virtualnega pretepanja v Street Fighterju na zamaščenih kontrolerjih do streljanja rac s plastično pištolo v Duck Hunterju. Nato smo igranje preselili v domačo sobo, saj so pred našimi televizorji zavladale konzole, v domači pisarni pa smo poleg tipkanja v Wordove dokumente odigrali tudi kakšno partijo pasjanse.

Temeljna zasnova igranja se potem čez leta na prvi pogled ni spremenila. Še danes pred našimi televizorji stoji konzola, računalniki pa zdaj niso več beli, ampak črni in ovešeni z RGB-razsvetljavo. Toda pod to navidezno enako sliko platnice so se zgodile velike spremembe: konzole in računalniki so postali močnejši, dobili smo očala za VR-igranje in najljubša zvrst igranja je postala večigralska, pri čemer lahko igralci tekmujejo med sabo.

Skladno s tem se je povišala hitrost interneta, igre pa so grafično napredovale in tako postale tudi bolj dodelane, s tem pa večje in zahtevnejše glede prenosa podatkov. Danes najnovejši naslovi zahtevajo več gigabajtov podatkov za prenos in temu trendu se niso mogli izogniti ne konzole ne PC-ji.

Potreba po hitrih in zmogljivih internetnih povezavah je začela naraščati, igralci pa so prav tako začeli igrati še kje drugje kot samo doma. Razvijalci so njihovim željam ugodili in tako lahko te dni najbolj priljubljene večigralske igre, kot sta denimo PUBG in Fortnite, igramo tudi na mobitelih. Omrežja 4G in še posebej 4G+ vsekakor zadostujejo vsem igričarskim zahtevam današnjika, a tehnološki navdušenci ne morejo iz svoje kože in vedno zrejo v prihodnost za naslednjo nadgradnjo in na tem mestu že dolgo pričakujejo premik na naslednjo stopnjo ekstremno hitre tehnologije prenosa podatkov. Ta se hitro približuje in 5G s sabo prinaša pomembno vlogo v razvoju igričarstva po celem svetu.

 

PRIHODNOST JE V OBLAKU

Kako specifično bodo 5G-povezave spremenile igranje? Omenili smo že zamik pri igranju, toda to niti ni glavna prednost omrežja prihodnosti. 4G/4G+ namreč na tem področju deluje dobro in če niste ravno v tekmovalni sceni profesionalnega igranja, vas manjši zamik ob dobrem signalu ne bo preveč motil.

Zajec tiči v drugem virtualnem grmu. Omenil sem že, da so igre postale naravnost gromozanske. Najnovejši Call of Duty denimo zaseda trenutno več kot 200 GB prostora na trdem disku, k temu pa nato prištejte še redne posodobitve, ki prav tako merijo več gigabajtov, in hitro vas lahko doleti preobremenjena linija.

Razvijalci iger so zato začeli gledati po alternativah. Kaj, če bi lahko igrali igro, ne da bi jo sploh prenesli na svoj disk? Kaj, če bi igranje izvajali pretočno in bi za igranje zadostovala samo internetna povezava? Kaj, če bi si samo zaželeli določeno igro, jo kliknili v meniju in takoj začeli igranje, kot je to preprosto z gledanjem filma na Netflixu?

Odgovor na vse to je oblak oziroma oblačno igranje.

To je v razvoju že dolgo časa in ni več samo stvar teorije, ampak resnična tehnologija, ki jo lahko izkusite že danes, in vsako od večjih podjetij ima svojo storitev. Sony nam denimo že dolgo omogoča igranje PlayStationa 3 in 4 iger prek storitve PlayStation Now, Google ponuja Stadio, Microsoft pa je pred kratkim izdal še najbolj izpopolnjeno storitev, imenovano xCloud.

Ta je za delovanje povsem preprosta. V zameno za mesečno naročnino se lahko povežete na njihove strežnike in si izberete enega od naslovov, ki omogoča igranje prek oblaka. Knjižnica iger je že zdaj bogata in vse, kar morate storiti, je, da igro zaženete in takoj boste lahko začeli igranje, ne da bi prenašali zamudne gigabajte podatkov.

Zakaj bi tu potrebovali 5G, če je dovolj optika? Ker xCloud ne omogoča pretočnega igranja samo na računalnikih, ampak tudi na tablicah in mobitelih. Vaš mobitel tako nenadoma postane močna medijska postaja, na kateri lahko igrate najnovejše igre, kot sta Gears of War 5 in Forza Horizon 4, igre pa so enako čudovite kot na PC-ju. Vaši ukazi se prek interneta pošiljajo na oddaljen računalnik, ki skrbi za tekoče poganjanje igre, vi pa nazaj dobivate kristalno jasno sliko, ki je drobovje mobitela samo po sebi nikoli ne bi moglo zagotoviti. Če ste še vedno zmedeni, pomislite na tiste stare igre Hugo, ko so klicatelji nadzorovali lik prek pritiskov na številke na telefonu.

Ravno tu je 5G-tehnologija še kako pomembna, saj boste igranje na mobitelih po vsej verjetnosti izvajali na poti ali pa morda celo na dopustu. Brezžično omrežje ni na voljo povsod in takrat boste potrebovali 5G-signal, saj vas bosta sicer doletela slabša kakovost slike in zoprn zamik, kar uživanje ob igranju hitro spremeni v mučenje. Poleg tega oblačno igranje golta mobilne podatke kot za stavo. Google Stadia denimo za igranje v ločljivosti 4K v eni uri porabi več kot 15 GB podatkov. K sreči tablice in mobiteli ne zahtevajo tako visoke ločljivosti, a kljub temu boste za uro igranja na 720p porabili več kot 4 GB podatkov. Takšne količine so v omrežju 4G/4G+ mogoče, a skoraj zagotovo bi vmes zaznali padec hitrosti in posledično slabšo sliko.

 

NAPREDNO VR-IGRANJE

Tudi igranje v navidezni resničnosti je doživelo v zadnjih letih korenite spremembe. Ena od glavnih preprek pri VR-igranju je dejstvo, da morate biti vedno povezani z računalnikom. To s sabo povleče zoprne kable, v katere se lahko hitro zapleteš, in rezultat je lahko spotik ter celo fizična poškodba. Spletne strani so polne nesreč, ko se je kdo preveč vživel in s pestjo razbil sveže kupljeni OLED-televizor.

Zato so proizvajalci očal začeli gledati v smer brezžičnosti. Facebook je s sistemom Oculus Quest igralce osvobodil kablov in Quest za delovanje ne potrebuje računalnika, saj je ves sistem vgrajen v očala. S tem so igralcem omogočili, da svoje igranje preselijo, kamorkoli želijo. Tako so nekateri igranje namestili v garažo, kjer ni bilo več nevarnosti zaletavanja v razne objekte, tisti pogumnejši pa so si očala nadeli tudi med vožnjo na avtobusu.

A ni vse samo v igranju iger, saj lahko VR-tehnologijo uporabimo tudi za gledanje filmov ali pa celo prenosov v živo. Za to je seveda potreba hitra in stabilna mobilna povezava, ki jo nudi 5G-omrežje. Tudi proizvajalci VR-sistemov vidijo v tem omrežju prihodnost in novo napovedani Oculus Quest 2 v sebi vsebuje 5G-sposobnosti, ki nam bodo pričarale resnično mobilno virtualno izkušnjo, ki jo lahko brez strahu s sabo vzamemo povsod.

SKLEPNA BESEDA

Kot vidite, bo 5G-povezljivost igrala veliko večjo vlogo v igričarstvu, kot je videti na prvi pogled. V tem članku smo se dotaknili stvari, ki so prisotne pri trenutni tehnologiji, in kdo ve, kaj nas še čaka v prihodnosti. Navsezadnje bo 5G prisoten, če se lahko zgledujemo po prejšnjih generacijah, nadaljnjih 10 let, v tem času pa se bo na področju igričarstva in širše zgodilo ogromno sprememb. Igranje prek oblaka smo že omenili, proizvajalci VR-opreme pa želijo očala pomanjšati na velikost običajnih sončnih očal, ki bi jih lahko s sabo vzeli povsod, in mešanje VR- in AR-pristopov nam bo povsem spremenilo pogled na svet. Dobesedno. Vse to pa bo podpiral močan steber povezljivosti, ki ga prinaša 5G.


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
6. oktober 2020
5389
6. oktober 2020
Kaj prinaša 5G v svet igričarstva?
5G