Huawei kljub oviram s polno paro naprej: Novi mobiteli serije P40 obljubljajo neprimerljivo fotografsko izkušnjo

Andrej Pirnat31. marec 2020Čas branja članka: 9 min

Ni skrivnost, da zadnje leto ni bilo najbolj rožnato za kitajskega tehnološkega giganta Huawei. Najprej jih je še pred lanskim poletjem udarila ameriška blokada poslovanja s tamkajšnjimi podjetji, med katerimi je tudi Google, čigar operacijski sistem Android uporablja skoraj tri četrtine vseh pametnih mobitelov na trgu, zdaj pa jim je polena pod noge vrgla še pandemija koronavirusa, ki je popolnoma ustavila svet in posledično močno ohromila svetovno gospodarstvo.

Huawei seveda še zdaleč ni edini, ki mu je aktualna zdravstvena kriza prekrižala poslovne načrte, vendar se zaradi omejitve poslovanja z ameriškimi podjetji zdi še v nekoliko bolj nezavidljivem položaju. Vsaj kar zadeva evropski trg. Tu se je namreč Google z Androidom in svojimi storitvami že tako zasidral v naša življenja in vsakdanjo uporabo, da nas potencialne alternative niti ne zanimajo več. Svoje digitalne profile smo si skozi leta zgradili in oblikovali v Googlovem ekosistemu in migracija na drug sistem se zdi nepotrebno težavna. Zakaj bi namreč kdorkoli želel zamenjati lepo utečeno mašinerijo, ki preverjeno deluje, z nečim neznanim. Na tem mestu bi sicer zdaj lahko napisali cel esej o problematiki Googlovega monopola na področju ravnanja z našimi (osebnimi) podatki, a bomo to temo raje prihranili za katerega od prihodnjih člankov. Tule se bomo držali Huaweija in aktualnega stanja uporabniških storitev, ne glede na to, da to morda ni tako rožnato, kot se zdi.

Življenje brez Googlovih zemljevidov?

Dejstvo je, da nas ima večina uporabnikov na svojih pametnih spremljevalcih nameščen Android in da se brez Googlovih storitev počutimo izgubljeni. Dobesedno. Si predstavljate potovanje brez Googlovih zemljevidov? Ali pa domačih popravil brez vodičev na YouTubu? Verjamemo, da bi večina od vas odgovorila nikalno. Huawei pa očitno svet vidi drugače. Sicer ne bi v teh težkih časih razvijal in predstavljal novih mobitelov, za katere še vedno (vsaj navzven) verjame, da bodo vzeli velik kos pogače konkurenčnim izdelkom Appla in Samsunga.

 

Drži, da je primarni trg Huaweija Azija oziroma, natančneje, domača Kitajska. Tam so Googlove storitve in storitve nekaterih drugih ameriških podjetij, kot je na primer Facebook, blokirane že dolgo časa. S stališča uporabniške izkušnje se zato z ameriško blokado za tamkajšnje uporabnike ni kaj dosti spremenilo. A evropski trg je tisti, ki Huawei postavlja na svetovni zemljevid in mu daje večjo legitimnost. Evropski uporabniki pa so navajeni na Google in bi preskok na sistem brez njegovih storitev pomenil (pre)velik preskok.

A Huawei ima očitno drugačno prepričanje. Na veliko poudarjajo, da so pripravljeni na najhujše scenarije in da imajo strategijo, ki jim bo še naprej zagotavljala uspešnost v svetovnem merilu (pred ameriško blokado so se namreč po prodajni uspešnosti uvrščali na drugo mesto med proizvajalci telefonov), kar so želeli dokazati tudi z nedavno predstavitvijo novih modelov serije P40. Čeprav zaradi trenutnih prepovedi gibanja domala vsa podjetja odpovedujejo svoje dogodke in prestavljajo lansiranja svojih izdelkov, Huawei ni želel odstopiti od zadanega načrta. Najprej so februarja kljub odpovedi Svetovnega kongresa mobilne telefonije izpeljali predstavitev zložljivega mobitela Mate Xs, zdaj pa so enako storili še za novo serijo P40. Le da je ta potekala zgolj virtualno in ne v središču Pariza, kakršen je bil sicer načrt.

Prvi mož Huaweijeve veje, usmerjene v potrošniško tehnologijo, Richard Yu, je na virtualnem dogodku v svojem tradicionalnem slogu s polomljeno angleščino prekipeval od navdušenja ob naštevanju lastnosti novih mobitelov in jih s superlativi primerjal z Applovimi in Samsungovimi napravami. Na podlagi preteklih izkušenj s Huaweijevimi mobiteli lahko tem trditvam v večini kar verjamemo. Huawei že leta dokazuje, da je na področju strojnega konfiguriranja in zmogljivosti mobitelov eden najboljših. Tako tudi pri letošnjih modelih v ospredje postavljajo tri področja. Na prvem mestu je kot vedno pri seriji P fotografija, sledita pa ji še strojna zmogljivost, vključno z avtonomijo baterije, in povezljivost 5G.

 

Ponovno na fotografskem prestolu?

Novo serijo P40 sestavljajo trije mobiteli (oziroma štirje, če štejemo že pred tem predstavljeni »lahkotnejši« P40 lite): Huawei P40, Huawei P40 Pro in Huawei P40 Pro+. Prihajajo brez Googlovih mobilnih storitev, torej preprosto povedano brez Androida in Googlovih aplikacij, vendar z na papirju zavidljivo strojno opremo. Poglejmo najprej, kaj novega prinašajo na področje mobilne fotografije.

Model P40 je opremljen s tremi glavnimi kamerami, P40 Pro s štirimi in P40 Pro+, za katerega prihod v Slovenijo še ni dokončno potrjen, s kar petimi. Vsi trije modeli imajo enak osrednji širokokotni objektiv ločljivosti 50 MP, ki je opremljen z velikim tipalom za zagotavljanje kakovostnejših fotografij v slabših svetlobnih pogojih. Nato pa se začnejo razlike.

P40 ima poleg omenjenega še ultra širokokoten objektiv ločljivosti 16 MP in teleobjektiv ločljivosti 8 MP, ki omogoča 3-kratno optično povečavo. P40 Pro ima poleg osrednjega še ultra širokokotni objektiv ločljivosti 40 MP, periskopski objektiv ločljivosti 12 MP, ki približa oddaljene predmete s 5-kratno optično, 10-kratno hibridno in 50-kratno digitalno povečavo, ter tipalo za 3D-globinsko zaznavo (ToF 3D), ki zagotavlja boljše portretne fotografije oziroma naravnejšo zameglitev ozadja.

 

Na vrhu piramide pa je pričakovano kamera modela P40 Pro+, ki poleg osrednjega objektiva obsega še ultra širokokoten objektiv ločljivosti 40 MP, tipalo za 3D-globinsko zaznavo in kar dva teleobjektiva ločljivosti 8 MP. Eden omogoča 3-kratno optično povečavo, drugi, s periskopsko zasnovo, pa 10-kratno. Pri Huaweiju pravijo, da naj bi ta zasnova omogočala kakovostnejše fotografije tako na srednjih kot bolj oddaljenih razdaljah, prav tako pa omogoča tudi 20-kratno hibridno in kar 100-kratno digitalno povečavo. Podobno torej kot Samsungov novinec Galaxy S20 Ultra, le da naj bi bile, sodeč po prikazu na predstavitvi, približane fotografije Huaweija veliko bolj ostre in barvite.

Velik poudarek so dali tudi različnim načinom zajema videoposnetkov, tako z glavnimi kot tudi sprednjimi kamerami, med zanimivejšimi in omembe vrednimi sposobnostmi pa velja omeniti še funkcijo Golden Snap, ki s pomočjo umetne inteligence izbere najboljše fotografije iz serije, in zmožnost enostavnega odstranjevanja neželenih predmetov in odsevov s fotografij.

Kamere novih Huaweijev imajo sicer še precej več tehničnih podrobnosti, ki v navezi z njihovo programsko opremo poskrbijo za še bolj dovršene in popolnejše fotografije v vseh mogočih razmerah, a bomo o njih raje spregovorili v testu mobitela, ko se bomo lahko tudi na lastne oči prepričali, kako se vse te nič kaj sramežljive trditve obnesejo v praksi.

 

Pripravljeni na prihodnost

Seveda pa novi Huaweijevi mobiteli ne obljubljajo veliko le na področju fotografije. Velik poudarek so dali tudi sodobnemu dizajnu, ki ga na modelih P40 Pro in P40 Pro+ dopolnjuje zaobljen zaslon OLED s komaj zaznavnim robom. Zaslon vstopnega modela P40 v diagonalo meri 6,1 palca (15,5 cm), modelov P40 Pro in P40 Pro+ pa 6,58 palca (16,7 cm). Morda še bolj impresivne kot velikost pa so tehnične karakteristike. Zlasti pri obeh zmogljivejših modelih. Stopnja osveževanja slike namreč krepko presega standardnih 60 Hz in se ustavi pri 90 Hz. To pomeni še bolj gladko premikanje po menijih, preklapljanje med aplikacijami in animacije v igrah. Več kot spodobna je tudi ločljivost 2.640 x 1.200 slikovnih pik, v zaslonu pa se nahaja tudi vgrajen čitalec prstnih odtisov, ki dopolnjuje biometično odklepanje mobitela z obrazom prek sprednje kamere.

Zgodba tehnične dovršenosti se nadaljuje tudi v globinah pod zaslonom. Tam pri vseh treh modelih leži z umetno inteligenco podprt procesor Kirin 990 z integriranim modemom za omrežja pete generacije (5G), ob boku pa mu stoji še zmogljiv grafični procesor Mali-G76 MP16. Vsi mobiteli so na voljo le v različici 5G, kar pomeni, da so vsi pripravljeni na komunikacijsko obdobje naslednje generacije (četudi to v polnosti ne bo zaživelo še kar nekaj časa).

 

P40 Pro in P40 Pro+ imata sicer pod pokrovom baterijo s kapaciteto 4.200 miliamper ur in se lahko pohvalita z vodoodpornostjo standarda IP68, P40, ki ga poganja baterija kapacitete 3.800 miliamper ur, pa ustreza standardu vodoodpornosti IP53. To pomeni, da bi prva dva morala brez težav preživeti popolno potopitev v vodo, zadnji pa le kakšen deževni naliv.

Rak rana ali razbitje okov in dokončna osamosvojitev?

Seveda pa na koncu ne moremo mimo velikega Googlovega slona v sobi. Novi Huaweijevi mobiteli, kot rečeno, nimajo Googlovih storitev. To pomeni, da ni znanih zemljevidov, ni YouTuba, ni Gmaila in ni trgovine Play, iz katere bi lahko namestili želene aplikacije. Ali to v teh delih sveta pomeni pogreb za mobilnega proizvajalca ali se je Huawei dejansko uspel (uspešno) rešiti Googlovega neprodušnega objema? Bo prepričal uporabnike, naj mu zaupajo in sledijo novi poti? Nekaj, kar pred časom ni uspelo ne Microsoftu ne Nokii z neandroidnimi operacijskimi sistemi? Ima Huawei tako zveste in privržene uporabnike? Ni na nas, da ugibamo, vse bo pokazal čas. Lahko pa z veliko gotovostjo trdimo, da se to ne bo zgodilo, če Huawei uporabnikom v zameno ne bo ponudil dobrih alternativ. To pomeni vseobsegajoč ekosistem, kjer aplikacije komunicirajo med seboj in poznajo svojega uporabnika.

Huawei sicer med vrsticami poudarja, da ima nekaj takšnega v načrtu in da prve zametke alternativnih možnosti ponuja v svoji trgovini z aplikacijami AppGallery. Morda bo temu čez čas res tako, če bo uspešno prebrodil trenutno krizno obdobje, trenutno pa je Huaweijeva trgovina še precej škrbasta, kar zadeva alternative – podrobnejši pregled sledi v ločenem članku. Ampak treba je vedeti, da je Google gradil svoj ekosistem vsaj dve desetletji. Začel je namreč že davno pred prihodom pametnih mobitelov, ko je bil znan le kot spletni iskalnik. Takrat je prek svojih prvih storitev, med katerimi je bil Gmail, začel pridno zbirati podatke uporabnikov s celega sveta. Danes pa mu prav vsi ti podatki in zgodnje zaupanje milijonov uporabnikov omogoča nekakšen monopol nad tovrstnimi storitvami. Enostavno je Google tisti, ki nas najbolje pozna in razume naše navade. Na nek način smo postali njegovi ujetniki, saj se ga ne moremo (in ne upamo) znebiti. Na njem temelji naš poslovni in zasebni digitalni profil. Vse podatke, s katerimi nas drži na vrvici, pa smo mu zaupali sami z ustvarjanjem takšnih in drugačnih profilov v njegovih storitvah.

 

Huawei zato v nudenju tako močno razpredenega ekosistema čaka skoraj nemogoča pot. Tega se zagotovo zavedajo tudi njegovi vodilni. A kitajskega znanja in iznajdljivosti ne gre a priori odpisati. Presenetili so že ničkolikokrat. In z vidika bolj raznolikega trga in večje izbire bi morali uporabniki navijati, da jim uspe.

Novi mobiteli že kmalu pri nas

Huawei P40 in P40 Pro v Slovenijo prideta v prvi polovici aprila in na uredništvu Tehnika se že zelo veselimo nove uporabniške izkušnje. Prav tako pa tudi preizkusa vseh obljubljenih zmogljivosti. Model P40 Pro+ za naš trg še ni potrjen, se pa nadejamo, da tudi ta najde pot v naše kraje. Njegov uradni izid je sicer v primerjavi s prvima dvema zamaknjen za dober mesec. Cena vstopnega modela P40 je sicer postavljena na 799 evrov, cena naprednejšega P40 Pro pa na 999 evrov.


Podobni članki

© 2015 Telekom Slovenije