Mi Electric Scooter – test na dlani

Matej Ribič7. februar 2019Čas branja članka: 12 min

Ker sem otrok devetdesetih, se še spominjam priljubljenosti skirojev v tistem času. Prvi aluminijasti zložljivi skiro je bil narejen že 1996 v Švici, večjo popularnost pa so dosegli okoli leta 1999, ko so skiro predstavili na Japonskem. Xiaomi nam tokrat s svojo podznamko Mi prinaša električni skiro Mi Electric Scooter, ki koncept zložljivega aluminijastega skiroja pripelje v sodobni čas, kjer ponovno oživi. Omenjeni skiro sem preizkušal en teden in moram reči, da sem bil več kot pozitivno presenečen, zato ga brez zadržkov priporočam vsakomur, več pa lahko preberete v nadaljevanju testa.

Specifikacije:

 

  • Redna cena brez vezave: 400 EUR
  • Barva: črna
  • Največja hitrost: 25 km/h
  • Hitrost v varčevalnem načinu vožnje: 18 km/h
  • Doseg: do 30 km
  • Največji vzpon: naklon klanca do 14 %
  • Zavorna pot: ~ 4 metre
  • Gume: napihljive zračnice 21,60 cm (8,5")
  • Velikost motorja: 15,20 cm
  • Navor motorja: 16 Nm
  • Nazivna moč motorja: 250 W
  • Največja moč motorja: 500 W
  • Baterija: 280 Wh, visokozmogljiva litij-ionska baterija
  • Moč napajalnika: 71 W
  • Napajalna napetost: 100-240 V , 50/60 Hz
  • Polnilni čas: ~ 5,5 ur
  • Običajna poraba: 1,1 kWh
  • Zavore: sprednja elektronska disk zavora ABS z rekuperacijo energije, zadaj mehanska disk zavora
  • Sprednja luč: 1,1 W visokosvetilna LED
  • Zadnja luč: LED
  • Primeren za: uporabnike velikosti od 120 do 200 cm
  • Nosilnost: do 100 kg
  • Standard povečane odpornosti: IP54
  • Oddaljenost od tal: 87,5 mm
  • Dimenzije: 108 x 43 x 114 cm
  • Dimenzije, ko je zložen: 108 x 43 x 49 cm
  • Masa: 12,5 kg
  • V škatli: skiro, dodatni pnevmatiki in zračnici, adapter za polnjenje zračnic, šesterokotni ključ, štirje vijaki, napajalnik in navodila za uporabo
  • Garancijska doba: 12 mesecev

Vsebina škatle in priprava skiroja na vožnjo

 

Xiaomi ima tudi podznamko Mi, ki ponuja nešteto pametnih naprav, kot so luči, akcijske kamere in tudi omenjeni električni skiro. Hitro brskanje po internetu razkrije, da gre za izjemno priljubljen in kakovosten električen skiro, ki je tudi izjemno dobro dizajniran, osvojil pa je celo nagrado “reddot award 2017” za najboljšega od najboljših. Škatla, v kateri je skiro, je preprosta in minimalistična, na njej pa ne najdemo nikakršnega barvnega tiska ali slik, kot se to tudi spodobi za okolju prijazno napravo. Prav tako je minimalistična tudi vsebina škatle. V njej najdemo dodatni pnevmatiki z zračnicama in podaljšek za lažje polnjenje z zrakom. V gumah je dovolj zraka za krajšo preizkusno vožnjo, vendar predlagam, da ga čimprej napolnite na predlagane 3 bare ali 2,5 bara, če si želite nekoliko udobnejšo vožnjo. Na dnu škatle so še napajalnik 71 W, navodila za uporabo in preprost šesterokotni ključ. Skiro je zložen, zaradi omejitev pakiranja pa ima razstavljeno krmilno ročico, ki jo preprosto pritrdimo s štirimi vijaki in priloženim šesterokotnim ključem. Omenjeni vijaki so slabo označeni in sem jih iskal približno pet minut, saj so prilepljeni na spodnji del krmilne ročice, sicer pa je “sestavljanje”, ki ga skoraj ni, potekalo izjemno hitro, skiro pa je tako skoraj takoj pripravljen na vožnjo.

Prvi vtis in izdelava

 

 

Skiro vsekakor pusti dober prvi vtis, zahvaljujoč nadpovprečnemu dizajnu in kakovosti izdelave. Njegov okvir je izdelan iz posebnega aluminija, ki ima manjšo gostoto zaradi želje po manjši teži skiroja, vendar še vedno zelo dobro strukturno trdnost. Mi Electric Scooter je tudi prevlečen s premazom, ki preprečuje korozijo in nasploh daje večjo vzdržljivost napravi, kar bo prišlo prav v manj ugodnih vremenskih pogojih. Ima tudi oceno odpornosti IP54, zato je skiro zaščiten pred pršenjem vode iz katerekoli smeri, ima pa nekoliko omejeno zaščito pred vdorom prahu. Skiro je pretežno temno sive barve z nekaj črnimi deli in nekaj rdečimi poudarki, ki skiro vsekakor poživijo, dizajn in izbor barv pa bosta po vsej verjetnosti odgovarjala večini kupcev. Na določenih trgih je skiro na voljo tudi v beli barvi, vendar je nekoliko redkejši. Mi Electric Scooter tehta dobrih 12,5 kilogramov, kar je kompromis, ki ga moramo sprejeti glede na dano kakovost in uporabljen material. Teža skiroja vsekakor ne namiguje, da ga uporabnik prenaša, in mislim, da ga je treba dvigniti le, kadar naletimo na visok robnik ali stopnice. Skiro sicer preprosto parkiramo s pomočjo krajše “tačke” na zadnji levi strani. Malo naprej od “tačke” najdemo še priključek za napajanje skiroja, ki je prekrit z gumijastim pokrovčkom rdeče barve, ta pa ga ščiti pred stikom z vodo. Polnjenje skiroja traja dobrih 5 ur, zato ga je priporočljivo polniti po vsaki vožnji, da se nam ne zgodi, da ostanemo brez "goriva”. Hitro polnjenje bi bilo tu vsekakor zelo zaželeno.

Vse o skiroju

 

Na vrhu ročaja nas, ko odlepimo zaščitno folijo, pričaka sijoča črna plastika, ki se hitro poškoduje, da se vidi razne praske, in odstopa od dizajna skiroja, ki je večinoma mat barve. Tu najdemo indikator stanja baterije v obliki štirih obvestilnih lučk LED, vsaka predstavlja 25 odstotkov kapacitete baterije. Skiro vklopimo s pritiskom na gumb za vklop in ga izklopimo, če gumb pridržimo. Ko je skiro vklopljen, lahko vključimo tudi 1,1 W močno sprednjo luč, ki je po mojih izkušnjah zelo svetla, Xiaomi pa obljublja, da bo razsvetlila vse do 6 metrov poti pred skirojem. Ko je skiro vklopljen, lahko z dvoklikom na omenjeni gumb preklapljamo med dvema načinoma.

Pri prvem se spodnja od 4 obvestilnih LED-luči obarva zeleno – gre za tako imenovani “the energy-saving mode” oziroma varčnejši način za tiste, ki si želite doseči čim večjo razdaljo, pri čemer se najvišja hitrost skiroja zmanjša s 25 na 18 km/h. Tu je še drugi, splošni način, imenovan “the general mode”, pri čemer spodnja od 4 obvestilnih LED-luči sveti belo, omejen pa je z najvišjo hitrostjo 25 km/h. Besedo “omejen” sem uporabil zato, ker skiro omejujejo evropski predpisi, ki takšnim električnim vozilom dovoljujejo najvišjo hitrost 25 km/h. Skiro se da zato tudi “odkleniti” s programsko posodobitvijo, nato pa lahko doseže hitrost do 30 km/h.

 

Še nekaj malega o krmilni ročici, ki ima (poleg že omenjenih LED-indikatorjev, gumba za vklop in LED-žarometa) na desni še pospeševalnik. S skirojem se preprosto poženemo, pospeševalnik pa nato pomaknemo navzdol za dodajanje moči ali pa spustimo, da se skiro počasi ustavi. Če se je treba nekoliko hitreje ustaviti, pa je na levi strani še ročaj, kot smo ga vajeni pri kolesih, skiro pa se lahko tudi pri najvišji hitrosti ustavi v kar 4 metrih. Prav tako na levi se nahaja še majhen, ampak zelo glasen zvonček za strašenje tistih, ki se sprehajajo po kolesarskih stezah. Vredno omembe je, da je krmilna ročica zelo dobro oprijemljiva, saj sta na desni in levi gumirana oprijema, prevlečena z dodatno teksturo.

 

Krmilna ročica pa žal ni zložljiva in bo nekoliko v napoto pri nošenju skiroja. Prav tako ni nikakršnega prilagajanja višine, vendar bo po moje primerna za večino ljudi. Vse to moramo vzeti v zakup, če želimo skiro, ki ga zložimo v nekaj sekundah. Na dnu najdemo plastično zaponko in kovinsko roko, ki jo potegnemo, krmilna roka pa se tako zloži in pritrdi na blatnik s pomočjo plastične zanke, ki je pod zvončkom. Skiro je tako vsekakor prenosljiv, vendar ga zaradi uporabljenih materialov, kot sta plastika in guma, ne bi ravno konstantno zlagal in prenašal.

 

Kolesa na skiroju so narejena iz gume, znotraj pa imajo klasično zračnico, zato so zelo podobna klasičnemu kolesu. Vožnja je tako mnogo udobnejša, lahko pa gumo tudi predremo, zato je Xiaomi v škatlo vključil rezervni gumi in zračnici. Zadaj poleg rdečih odsevnikov najdemo še rdečo luč, ki jo lahko po želji prižgemo ali ugasnemo, med polnjenjem ali nenadnim zaviranjem pa utripa v rdeči barvi. Zaviranje bo, kot sem že na začetku omenil, zelo hitro in efektivno, saj se, zahvaljujoč dvojnemu zavornemu sistemu na sprednjih in zadnjih kolesih, pri polni hitrosti skiro ustavi po zgolj 4 metrih, skiro pa naj bi imel tudi elektronski ABS.

Aplikacija

 

Skiro ima, kot večina naprav dandanes, tudi aplikacijo. Aplikacija ponuja nekaj dodatnih možnosti, ni pa nujna za delovanje in uporabo skiroja. Prenesete jo lahko s te povezave. Skiro preprosto vklopimo in se nanj povežemo prek povezave bluetooth, aplikacija pa ga bo nato samodejno zaznala. Počakati bo treba kakšno minutko, da se posodobi programska oprema skiroja, nato pa je ta pripravljen za uporabo. Aplikacija nam poda dodatne informacije, kot so stanje baterije, trenutna hitrost, prevožena razdalja in doseg, ki ga s preostankom baterije lahko dosežemo, kar pa je nekoliko skrito v nastavitvah. Ena izmed pomembnejših nastavitev, zaradi katere se aplikacijo sploh splača prenesti, je nastavitev Cruise Control oziroma tempomat, ki je podoben tistemu, ki ga imamo v avtomobilih. Če pospeševalnik držimo vsaj 5 sekund, se vključi tempomat, nato pa nadaljnje tiščanje pospeševalnika navzdol ni več potrebno. Ta funkcija pride prav pri vožnji na daljše razdalje ali tam, kjer konstantno ustavljanje in speljevanje ni potrebno, pri testu pa sem imel nastavitev ves čas vključeno, saj mi je prišla vedno prav. V nastavitvah skiroja v aplikaciji Mi Home je še ena pomembna nastavitev, in sicer Energy Recovery Strength oziroma po naše obnovitev energije, ki, medtem ko zaviramo, vrača energijo v baterijo. Ta nastavitev je tovarniško nastavljena na šibko in priporočam, da jo nastavite na visoko oziroma Strong.

Testna vožnja

 

Dovolj o tehničnih lastnostih, najbrž se sprašujete, kako skiro sploh pelje. Izjemno preprosto, nanj preprosto stopimo, se odrinemo in pritisnemo na pospeševalno ročico. Skiro pospeši dokaj hitro, sploh v splošnem načinu, zato je pomembno, da se držimo krmilne ročice z obema rokama. Delovanje skiroja je izjemno preprosto in zanj ne bo treba zapravljati časa ali imeti učnih ur. Vožnja je zelo udobna, peljemo se lahko tudi čez manjše robnike, pri čemer priporočam, da gume nekoliko manj napolnite in pazite, da s skirojem ne nasedete na robnikih, saj je dokaj blizu tlom. Mi Electric Scooter prav tako nima težav z doseganjem obljubljenih 25 km/h, z odklepom programske opreme pa sem dosegal vse do 30 km/h. Hitrost rahlo pade, če skiro pelje v klanec, Xiaomi pa obljublja, da bo skiro premagoval naklone vse do 14 odstotkov. Skiro ima tudi omejitev teže uporabnika in podpira do 100 kg. Žal se na njem ne bosta mogla peljati dva odrasla človeka, bo pa to dovolj za dva otroka. Skiro je tudi varnejši in ga lahko brez težav predate v uporabo svojim otrokom, predlagam pa, da skiro nastavite na varčnejši način, ki je nekoliko manj hiter, za varnost pred padci pa skrbi krmilna ročica z omejenim obračanjem (po moji oceni nekje do 45 stopinj na levo in desno stran). Obračanje je zato malo počasnejše, vendar mnogo varnejše. Skiro prav tako nima težav s podlago, po kateri se pelje. V času testa sem Mi Electric Scooter preizkusil na snegu, ledu, makadamu in zelo blatni cesti, ki je, kot je značilno za Slovenijo, polna lukenj, podlaga, po kateri se peljemo, pa vpliva tudi na doseg, ki ga lahko prevozimo s skirojem. Ta ima 30 x 18.650 litijevih baterijskih enot, kar omogoča doseg razdalje vse do 30 km v optimalnih pogojih.

 

Aplikacija prav tako skrbi za “zdravje” baterije in nas obvesti v primeru napak. Da bi podaljšali življenjsko dobo baterije, Mi Electric Scooter med pospeševanjem pretvarja in shranjuje kinetično energijo v električno energijo. Opremljen je tudi z regenerativnim zaviranjem za dodatno moč. To izboljša čas zaviranja v sili in istočasno izboljša življenjsko dobo baterije. Ker pa se obljube proizvajalcev pogosto močno razlikujejo od končne uporabniške izkušnje, sem se odločil skiro temeljito preizkusiti še sam.

 

Pomembno je, da se zavedamo vpliva temperature na delovanje baterije, teže posameznika in podlage, po kateri se vozimo, saj vse to vpliva na razdaljo, ki jo lahko prevozimo. Skiro sem na mrzlo sobotno jutro, ko so temperature znašale okoli minus pet stopinj Celzija, dal v preizkus očetu. Oče je nekoliko težji od mene in s 85 kg predstavlja povprečnega odraslega uporabnika, skiro pa je peljal po blatnih, zamrznjenih in zasneženih cestah. Kako daleč je prišel? Skupna razdalja je znašala med 13 in 15 km. S skirojem je konstantno pospeševal in zaviral ter se večinoma peljal z maksimalno hitrostjo 25 km/h, na cestah in pločnikih pa premagoval manjše, ampak pogoste klance. Mi Electric Scooter se je tako pri mojih testih kot tudi pri vožnji mojih domačih, prijateljev in sodelavcev izkazal odlično, dosegal zadovoljive hitrosti, uporabniki pa smo lahko celo uživali v hitrem pospeševanju. Vožnja je bila zahvaljujoč nekoliko večjim kolesom udobna, ustavljanje pa hitro tudi na slabo oprijemljivi podlagi.

 

Skiro je res zelo uporaben. Komurkoli sem ga predstavil, je nemudoma prišel na dan z idejami o uporabi takšnega vozila. Brat bi ga uporabljal za prevoz v šolo, mama za hiter skok do trgovine, sodelavci pa za dnevno potovanje do službe po centru Ljubljane. Tudi sam sem z električnim skirojem večkrat skočil v trgovino in se zapeljal do priljubljenega bara v centru Ljubljane, pri tem pa pritegnil kar nekaj pogledov mimoidočih. Ti so zmeraj pohvalili dizajn, pogosta vprašanja pa so bila: kakšna je cena, kako hitro gre in kolikšen je doseg. Mi Electric Scooter je sicer možno kupiti že nekaj časa, vendar je na naš trg prišel komaj sedaj. Ne glede na starostno generacijo je skiro po moje “kul” in tako vi kot vaši domači boste našli ogromno načinov uporabe.

Sklepna beseda

 

Mi Electric Scooter je hiter in dosega 18, 25 ali celo 30 km/h, odvisno od želja posameznika. Zavorna pot je zelo kratka, vožnja udobna, prevozili pa bomo po mojih izkušnjah od 15 do 30 km. Skiro prav tako odlikujeta odlična izdelava in dizajn, kar pa negativno vpliva na prenosljivost vozila. Tudi zaradi omejenega (vseeno pa hitrega) zlaganja skiroja je prenosljivost nekoliko slabša. Med pomanjkljivosti sodi tudi pomanjkanje nastavljanja višine krmilne ročice, bo pa ta ustrezala večini uporabnikov. Nekoliko resnejša pomanjkljivost skiroja je vsekakor pomanjkanje zaklepa. Kupcem, ki se za skiro odločite, predlagam, da investirate še v boljšo ključavnico. Pri ceni 400 EUR Mi Electric Scooter predstavlja odlično vrednost in ga lahko priporočam vsakomur.


Podobni članki

© 2015 Telekom Slovenije