Po letih obljub smo uporabniki končno dobili zabavne in koristne lokacijske storitve. Med najbolj priljubljenimi je Foursquare, ki ima danes že skoraj tri milijone uporabnikov, med katerimi je kar nekaj Slovencev. Kako pa se bodo lokacijske storitve razvijale v prihodnosti?
Ograde

Tipičen način uporabe lokacijskih storitev danes je "fočkanje" na krajih. Čeprav je tak način delujoč in funkcionalen, pa od uporabnika vseeno zahteva klikanje na vsakem kraju, ki ga obišče. En od načinov, s katerim je to moč preseči, so t.i. "ograde" (geofencing). To pomeni, da s prihodom na določeno območje, odhodom z njega ali premikanjem po njemu sprožimo samodejna opozorila ali akcije.
V praksi to denimo pomeni, da lokacijska storitev, ki teče na telefonu v ozadju, zazna, da smo prišli na območje Cityparka, in nas samodejno pofočka tam ali pa nas opozori, da je v bližini prijatelj. Ograde so koristne tudi s stališča monetizacije storitve, saj razvijalcem omogočajo, da trgovcem ali gostilničarjem postrežejo z naprednimi podatki o obnašanju uporabnikov. Uporabnike lahko tudi opozorijo na prodajne akcije, ki potekajo v bližini.
Bolj futuristični načini uporabe ograd pa vključujejo tudi samodejno vklapljanje luči, ko pridemo domov, ali izklapljanje klime, ko se odpravimo ven.
Prijava z obrazom

Drug način za samodejno sporočanje lokacije je še kanec bolj strašljiv - "prijava z obrazom" oz. samodejno prepoznavanje ljudi na določenem kraju. Ob vstopu v trgovino ali gostilno bi video kamera zajela naš obraz, ga primerjala s slikami uporabnikov lokacijske storitve in nas identificirala. Fočkanje je seveda le pričetek možnih načinov uporabe take storitve. Naše podatke bi ponudnik storitve uporabil za personalizacijo ponudbe ali prikaz prilagojenih reklam. Do scen iz filma Minority report je potem le še kratek korak.
Lokacijska priporočila

Poleg avtomatizacije fočkanja je veliko pozornosti posvečene tudi uporabi lokacije za prikazovanje čim bolj ažurnih in bogatih podatkov, prilagojenih našim potrebam in željam. Aplikacija Trapster recimo sledi oviram na cesti in radarskim zasedam in voznike obvešča o težavah v njihovi bližini. Aplikacija Camp & RV pa je namenjena tistim, ki se na počitnice odpravljajo s prikolico ali avtodomom in vključuje informacije o turističnih zanimivostih, možnostih parkiranja, odprtih trgovinah in mestih za kampiranje.
Lokacija+iskanje

Zanimivo je tudi kombiniranje lokacijskih podatkov z iskalniki. Foursquare se trenutno dogovarja za integracijo z iskalniki, govorice pa krožijo tudi o tem, da se Google dogovarja z vsemi pomembnejšimi ponudniki lokacijskih storitev. Integracija lokacijskih podatkov in iskanja bi lahko razvijalcem omogočila, da ob iskanju restavracije uporabnikom poleg opisa prikažejo tudi priporočila uporabnikov lokacijskih storitev in celo trenutno zasedenost. Pri iskanju naslednjega bara, kamor se bomo odpravili, pa bi lahko poleg spiska preprosto videli tudi, če so tam kateri naši prijatelji. Še posebej je zanimiva kombinacija mobilnega iskanja in lokacijskih vsebin - vse več podjetij pripravlja svoje plasti lokacijskih vsebin (denimo Huffington post in Independent Film Channel), ki bi jih bilo moč preprosto kombinirati z rezultati iskanja. Tako uporabniki ne bi iskali le po krajih, ampak tudi po vsebinah, povezanih s temi kraji.
Lokacijsko oglaševanje
Lokacija pa seveda vpliva tudi na mobilno oglaševanje. Google je že predstavil možnost geografskega ciljanja mobilnih oglasov, ki uporabnikom ob kliku na oglas na mapi označi lokacijo oglaševane trgovine ali gostilne. Pred kratkim pa so predstavili tudi Places API, ki bo lokacijskim aplikacijam omogočila iskanje po bazi lokalnih podjetij, ki jih bodo urejala podjetja sama. Ker bo aplikacijam prepovedano začasno shranjevanje teh podatkov, bodo podatki vedno ažurni.

Primer lokacijskih mobilnih oglasov
Podatek o lokaciji uporabnika očitno predstavlja temelj cele vrste naprednih storitev prihodnosti - seveda pa bo treba rešiti še veliko dilem o meji med koristnostjo in zasebnostjo. Kaj pa menite vi? Kakšna bi bila vaša sanjska lokacijska storitev in kdaj podatka o svoji lokaciji niti slučajo ne bi želeli deliti z drugimi?
Zanimive povezave: