Kahoot!: Večina vsebin v angleščini, a je zabavno sodelovati v kvizih

Marjan Kodelja 21. april 2020 Čas branja članka: 5 min
/PublishingImages/kahoot-marjan-apr20-hero.jpg

Vsi se radi igramo, če priznamo ali ne, in dolgo že vemo, da je učenje prek igre učinkovitejše od sedenja za šolsko klopjo. Norveška storitev za e-učenje Kahoot! je bila narejena za Američane, vendar nam prav nič ne preprečuje, da bi je z dovoljšno mero zdrave pameti ne uporabljali tudi naši otroci kot dodatek vsebinam in načinom učenja od doma ali pa preprosto za zabavno preživljanje prostega časa.

Igrifikacija kot oblika učenja

Igrifikacija (gamification) je posrečena zasnova učenja z elementi, ki napravijo igre zabavne. Lee Sheldon, razvijalec iger, ki je tudi profesor na univerzi v ameriški Indiani, je pred leti naredil eksperiment. Opustil je sistem, po katerem študentom najprej odpredava snov, jih zaposli z vajami in podobnimi nalogami, na koncu pa ti opravljajo izpite iz tega, kar so delali. Zadevo je obrnil. Študentje so imeli najprej najnižjo oceno, nato pa so se po sistemu »izkustvenih točk« vzpenjali na višje stopnje in dvigovali ocene. Izkustvene točke so pridobivali na različne načine – z eseji, testi in podobnimi projekti. Podobno kot v igrah skupinskega igranja so projekti vsebovali tudi skupinske naloge, pri katerih so ob uspešno opravljeni nalogi napredovali vsi sodelujoči v skupini. Sheldon je takrat obrazložil, da znanje podaja na način, ki je sodobnim študentom, ki so zrasli z računalniškimi igrami, razumljiv in tak, da ga študentje bolj povezujejo z zabavo kot učenjem.« In kakšne so bile ugotovitve? Prisotnost na predavanjih se je zvišala, študentje so bolj sodelovali, naloge in projekti so bili prej končani in kakovostnejši, uspeh na izpitih pa boljši.

Toda zakaj je tako? Ker se radi igramo, smo tekmovalni, igralni uspehi pa nas motivirajo in nam dajejo občutek uspeha. Računalniške igre pa so načrtovane, da merijo v povprečje. Igralca ohranjajo v ozkem okviru med pretežkim in prelahkim izzivom ter mu nudijo povratne informacije (točke, stopnje, dosežene naloge), ki jih pri običajnem izobraževanju dobimo le, ko nas učitelj oceni. In če so dobro načrtovane, vedno dajo občutek, da lahko z več truda dosežemo naslednjo stopnjo, smo še boljši, dosežemo več točk ali kaj podobnega, kar nas podzavestno sili, da se redno vračamo in poskušamo doseči več.

Preprost za uporabo in priljubljen

Kahoot! je spletna osnova za e-učenje, ki pa ni namenjena le učencem. Primerna je namreč tudi za učenje študentov oziroma izobraževanje zaposlenih, saj povezuje prejemnike znanja s tistimi, ki ga podajajo. Okolje kot tako pa je primerno tudi za zabavo, kajti merjenje prijateljev ali družinskih članov, kdo bo boljši v kvizih, odgovorih na vprašanja ali ugankah, zna biti zabaven način preživljanja prostega časa. Bistvo je namreč v podajanju in hkrati preverjanju snovi, saj pri »igri« dobivamo točke za pravilni odgovor, pa tudi za hitrost, saj je čas odgovora prav tako pomemben dejavnik. Kahoot! ponuja okolje, kakšna je vsebina, pa je odvisno od tistega, ki jo je naredil – učitelja. Še najbolje je, če gre za serijo zaporednih sklopov, od video ali besedilnega podajanja znanja do utrjevanja z odgovarjanjem na zastavljena vprašanja, delno pa tudi logičnega sklepanja.

Za sodelovanje na tečajih se vam ni treba prijaviti, dovolj je, da v aplikacijo na pametnem mobitelu ali v brskalniku vpišete kodo in nato sodelujete. Prijava je podobno kot pri večini spletnih storitev, velja pa poudariti, da so možnosti, ki vam jih okolje ponuja v brezplačni različici, relativno omejene glede na plačljive, katerih cena se letno giblje med 120 in 480 dolarji.

 

Od vsebin je mogoče najti marsikaj, od banalnih tipa najbolje skladbe lanskega leta (kajpada so notri le ameriški izvajalci) in poznavanja junakov Disneyjevih risanih filmov pa do mnogo bolj poglobljenih in zahtevnejših tem z različnih znanstvenih področij. Zanimiv pa je tudi princip, kako sodelovati v tako imenovanih »kahootih«. Ko ga izberemo, namreč dobimo kodo, ki jo vpišemo v aplikacijo ali v drugo okno brskalnika, kjer odpremo spletno povezavo kahoot.it. Obe okni sta nato ves čas povezani. Na prvem se na primer prikažejo vsebine ali izpiše vprašanje, na drugem pa nanj odgovarjamo. Še najlažje je, če poleg računalnika uporabljamo pametni mobitel. Možno je tudi, da med seboj tekmuje več uporabnikov, da je igra še bolj zanimiva, pri čemer ni nujno, da tekmujejo hkrati, saj si igralec sam izbere čas sodelovanja v tako imenovanem »izzivu«. To je eden od razlogov uporabe dveh zaslonov, drug pa je dejstvo, da okolje s tem posnema šolsko učilnico, kjer imajo učenci pred seboj tablo, na kateri dobivajo določene informacije, in zvezek, v katerem rešujejo naloge. Kahoot! je sicer res spletno okolje za učenje in temu primerno sodoben, vendar vključuje klasične elemente, ki so se izkazali za dobre in na katere smo se navadili.

Kot osnova za učenje na daljavo

Kahoot! je tako kot še katero drugo spletno orodje primeren za pripravo vsebin za učenje na daljavo, pri čemer je prednost v preprosti uporabi in da je za učence brezplačen. A ne tudi za učitelje na drugi strani, če želijo kolikor toliko uporabno orodje za pripravo primernih vsebin. Pa še veliko znanja morajo imeti, da jo lahko pripravijo na kakovosten način.

Prednost pred pošiljanjem učnih gradiv v obliki datotek pdf ali predstavitev je v interaktivnosti. Učitelj dobi poročilo o dejavnosti vsakega od učencev, ki je njegov »kahoot« opravil, zaradi strukture in principa delovanja pa lahko v vsakega vključi tudi del za ocenjevaje ali pa pripravi »kahoot – kontrolko« za redno preverjanje znanja. V enem ali drugem primeru ima vpogled v znanje učencev, vključena časovna komponenta pa v dobršnem delu omeji prepisovanje ali celo da v imenu učenca odgovarja nekdo drug. Čeprav slednjega ni mogoče popolnoma izključiti.

Ima pa takšna oblika tudi slabosti, saj od učitelja najprej zahteva, da primerno pripravi učno snov, tako da jo razumejo vsi, podobno pa velja tudi za preverjanje znanja. Odgovarjanje na vprašanje z izbiro enega od štirih predlaganih odgovorov, kar je nekakšno bistvo tudi kvizov za kratkočasenje, ni eden boljših načinov za ocenjevanje znanja. Sicer pa je to drugotnega pomena, saj so to možnosti plačljivih različic, ki tudi zato, ker je večina dobrih vsebin v angleščini, za nas ne pridejo v poštev.

 

Med vsebinami jih je nekaj tudi v slovenščini

Vsebin v slovenskem jeziku med javnimi oziroma tistimi, ki so na voljo vsem, sicer na prvi pogled ni malo, vendar niso prav pogosto uporabljene, nekatere pa so bile verjetno narejene, ker je nekdo hotel preizkusiti zmogljivost orodja. Niso prav posebno priljubljene, saj jih je »igralo« malo uporabnikov, pa še težko jih je najti. Še najlažje tako, da v razdelku »Discover« v filtru izberemo »slovenščina«. Ali pa v iskalno polje napišemo področje, kot je na primer »biologija«.

Zato pa je veliko vsebin v angleščini in če vam ta jezik ne dela ravno težav, potem na vprašanje »ali naj poskusim« odgovarjam z »zakaj pa ne«. Kahoot! zna biti silno zabaven, še posebej če ga vzamete kot igro za celo družino, kot zabavo in kot način preživljanja prostega časa. Eni ga imajo v teh časih še preveč. Je tudi zmogljivo orodje za učenje prek spleta, vendar ga je za ta namen treba znati uporabljati, plačati uporabo in oblikovati kakovostna učna gradiva.

Vir: Kahoot!.


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
21. april 2020
5147
21. april 2020
Kahoot!: Večina vsebin v angleščini, a je zabavno sodelovati v kvizih