Kako smo lahko učinkovitejši pri delu od doma in kaj k temu pripomore

Renata Anžič Trtnik 4. november 2020 Čas branja članka: 5 min
/PublishingImages/delo-doma-anzic-nov20-hero.jpg

Nekateri so dela od doma vajeni že nekaj časa, vendar do pred kratkim vsaj v Sloveniji to le ni bila običajna praksa. V svetu se ta trend že nekaj časa nakazuje – posebej ameriški trg in velike korporacije vedno bolj spodbujajo in hkrati beležijo, da ta odstotek zadnjih deset let narašča. Pospešek na globalni ravni pa je prinesla pandemija in kar se je prej zdelo težko izvedljivo, je tako rekoč čez noč postalo običajna praksa.

Korist na obeh straneh – pri zaposlenih in delodajalcu

Kot je lahko delo na daljavo privlačno za zaposlene, je tudi za delodajalce, saj so prepoznali koristi v prid podjetju. Po nedavnih raziskavah na Harvard Business School lahko podjetja s politiko dela od koderkoli povečajo produktivnost zaposlenih, vplivajo na gostoto prometa in stroške prevoza in zmanjšajo organizacijske stroške. Po drugi študiji lahko delavci z zelo zapletenimi delovnimi mesti, ki delajo na daljavo in ne potrebujejo veliko sodelovanja ali socialne podpore, delujejo bolje kot njihovi kolegi v pisarni.

Za delodajalce delo od doma pomeni večjo produktivnost zaposlenih, zmanjšajo se stroški prevoza na delo in stroški delovnega mesta na sedežu družbe, zaposleni pa uživajo druge prednosti, kot sta na primer prilagodljivost delovnega časa in privarčevan čas, ki ga bi porabili za prevoz na delo.

Za učinkovito delo od doma si je potrebno priskrbeti ustrezno tehnologijo, delovni prostor, internet in načine za povezovanje z drugimi.

Številna podjetja ponujajo možnosti dela na daljavo, vendar pa se je potrebno zavedati, da smo tako tudi bolj na udaru zaradi spletnih prevar ali zlorab, kar z izobraževanjem in dobro zaščito podjetje lahko prepreči ali vsaj zmanjša možnosti.

Kje smo šibki in kako lahko izboljšamo učinkovitost dela

 

Kakovost komunikacije je še kako pomembna. Sami smo iz izkušenj ugotovili, da ne zmoremo prek videokonference tako dolgo in kakovostno ohranjati pozornosti kot v živo na sestanku. To so potrdile neredke študije. Prav tako je razlika tudi v starosti, saj marsikateri starejši ni vešč takšne komunikacije.

Trpi tudi socializacija. Marsikomu za nekaj časa prija odmik, da se umiri in zmanjša število motečih dejavnikov med procesom dela (nenehni telefoni, prekinitve, ko drugi hodijo v pisarno, »kofetkanje«, predolgi sestanki zaradi slabe pripravljenosti in neosredotočenosti na vsebino ...), vendar pa čez čas trpi timsko delo, saj na daljavo ni takšne sinergije dela v skupini, kot je v živo. Delovni procesi lahko trpijo.

Tudi vrsta dela pomembno vpliva na delo od doma. Večino administrativnih del se da organizirati zunaj delovnega okolja, vsekakor pa dela v proizvodnji za zdaj ni mogoče zagotoviti na kakšen drugačen način, vsaj ne na tak, kot ga poznamo.

Zelo pomembna je osebnostna struktura. Dejstvo je, da se nekateri sami lažje organizirajo in motivirajo kot drugi. Slabo organiziran dan in skušnjave po preveč in predolgih odmorih med delom lahko peljejo v to, da se bo delo začelo kopičiti, meja med službenim časom in zasebnim življenjem pa bo vse bolj zabrisana.

Vsakdo nima domače pisarne, ključnega pomena pa je imeti zaseben, miren prostor za svoje delo. Prav zato marsikdo, če ima možnost, raje odide v pisarno. Če le lahko, ločite svoj delovni prostor od osebnih prostorov in ga uporabite samo za delo, ne za druge dejavnosti.

Nepopolna ali neustrezna delovna oprema je tista, ki vse že prej omenjene šibkosti še dodatno okrepi. Zahvaljujoč nenehno razvijajočim se tehnologijam, ni več potrebe, da bi preživeli poln delovni čas v pisarni, da bi bili produktiven član tima. Pravzaprav je mogoče veliko vrst del enako učinkovito ali še bolje opraviti v domači pisarni. Ne glede na to, ali smo samozaposleni ali delamo v večjem podjetju, si lahko s pravimi rešitvami zagotovimo varno in stabilno delovno okolje.

Kaj nujno potrebujemo, da bo delo potekalo nemoteno?

  • hiter in varen paketni podatkovni prenos
  • sodoben videokonferenčni sistemi in virtualne sejne sobe
  • VPN ali navidezna zasebna omrežja za učinkovito in fleksibilno komunikacijo v podjetjih ali poslovnih sistemih
  • uporabo službene telefonske številke kjerkoli (storitev Oddaljena pisarna
  • možnost uporabe telekonference za sočasno telefonsko komunikacijo dveh ali več udeležencev, ki so na različnih lokacijah v Sloveniji ali v tujini
  • pisarno v oblaku
  • orodje Microsoft Teams za nemoteno oddaljeno poslovanje
  • poslovni komunikator za enotno komunikacijo prek telefona, mobitela, tablice ali računalnika
  • brezplačno Modro številko 080
  • Za še več informacij obiščite spletno stran Telekoma Slovenija, ki ponuja najboljše rešitve za domačo pisarno za poslovno in domačo rabo ter varne povezave v službeno okolje.

    Morda vas zanima še:

    V času karantene: Kaj pravi internet danes?


    Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    4. november 2020
    5446
    19. november 2020
    Kako smo lahko učinkovitejši pri delu od doma in kaj k temu pripomore