Ostani zbran! Aplikacije za pomoč študentom

Tehnik 20. februar 2020 Čas branja članka: 6 min
/PublishingImages/student-app-anzic-trtnik-feb20-hero.jpg

Smo že čez polovico šolskega oziroma študentskega leta. To je tudi obdobje, ko je veliko preverjanj znanj. Čeprav se vam morda zdi, da je do poletja, ko bo ocenjevalno obdobje končano – vsaj za večino – še daleč, bo čas še prehitro minil. Da ne bo poletje za dijake in študente za knjigami namesto nekje na morju ali v gorah, je tu nekaj zlatih pravil za kakovostnejše učenje, ob vsem tem pa nam lahko pomaga tudi tehnika.

PRAVI ČAS ZA UČENJE

Nočna ali jutranja ptica? Sami najbolje veste, kdaj se najbolj kakovostno učite. Ta čas načrtujte in ne dovolite, da vam ga »pojejo« zunanji dejavniki. Prav tako ne pretiravajte z ambicioznostjo, saj vas bo volja minila, še preden boste res sedli za knjigo. Če vam bo šlo dobro in boste zmogli še nekaj časa vztrajati ob študijski literaturi, raje naknadno dodajte snov v vaš učni plan.

OKOLJE

Nekateri potrebujejo skoraj laboratorijsko okolje, da se lahko skoncentrirajo na snov, drugi lahko sedijo med kupi papirjev in prizor deluje, kot bi študirali sredi bombnega napada. Če vam znese, zakaj pa ne? Vendar pa takoj vzpostavite »normalno študijsko okolje«, če boste opazili, da je vsak listek ali polomljen svinčnik priložnost, da odcepetate do hladilnika, pogledat na družbena omrežja, ali ste kaj zamudili, pokličete vse prijatelje in tako dalje. Na voljo so tudi številne knjižnične čitalnice. Ne pozabite na zveste pomočnike: listke, markerje, organizirane zapiske.

Najpomembnejši del: ODMOR!

Vsekakor pazite, da na koncu ne bo več odmora kot učenja. ;) Priporočilo je, da na začetku, ko so naši možgani še spočiti, potrebujemo manj odmora, nato pa se pogostost odmorov in njihov čas povečujejo. Sprva si po vsaki uri vzemimo 10 minut. V tem času je dobro raztegniti telo zaradi prisilne drže, malce pomeditirati, zapreti oči ali zreti v daljavo v zelenje, da se oči spočijejo. Pojdite na hiter in dinamičen sprehod, da se malce zadihate, saj se tako prekrvavijo možgani. Po več urah učenja začnite daljšati odmor, vendar ne prehitro, da ne boste že povsem izgubili koncentracije.

Najtežji del: med študijem NE KOMUNICIRATE s telefoni, računalniki ...

... razen, če učenje zahteva delo na računalniku. Sicer pa »ni boljšega«, kot da vsakih nekaj sekund kot strela prestreli naše možgane zvok Facebookovega Storyja, esemesa, elektronske pošte ... Precej več časa je potrebnega, da se spet zberete in poglobite, kot je potrebnega, da popolnoma »ven padete«. Izklopite vse zvoke in če je treba, naprave odnesite v drug prostor, da ne bo skušnjav.

SPANJE

Izredno pomembna postavka! Verjetno so v manjšini tisti zelo organizirani študenti, ki se učijo kolikor toliko sproti. Študentskega življenja se poleg žuriranja najbrž spomnimo predvsem po študijskih maratonih tik pred izpiti in nenormalnih popitih količinah kav in energijskih napitkov. Včasih je resnično bolje obdelati manj snovi in tisto kakovostno. Med spanjem se možgani regenerirajo in odpočijejo, obdelajo pa tudi vse pridobljene informacije, ki jih »arhivirajo«. Zato naj bo sveto pravilo, da jim privoščimo najmanj šest ur spanja.

PRAZNA VREČA NE STOJI POKONCI

Kave, goste od sladkorja, in čokoladice NISO hrana, vsaj ne takšna, ki jo potrebujemo za normalno in zdravo delovanje. Ne gre na sladkor, na zrak prav tako ne. Vzemite si čas za normalne in uravnotežene obroke, vmes pa »nahranite« možgane tudi z oreški in sadjem.

 

Juhu, TEHNIKA prihaja na pomoč!

Na voljo je ogromno aplikacij, ki nam pomagajo pri tem, da ostanemo zbrani, se bolje organiziramo, mislijo namesto nas. Izbrali smo nekaj takšnih, ki vas bodo disciplinirale. ;)

Forest – Stay focused (za Android in iOS)

Prav simpatična aplikacija, ki je na nek način igra, čeprav je namenjena urjenju koncentracije. Ko odložite mobilnik, s tem v gozd posadite seme, ki se začne razvijati, mlada rastlinica raste in počasi zraste v drevo. Če pa vas preveč mika mobilnik in se ne boste zmogli zadržati v določenem časovnem okviru, se bo rastlina posušila. Podzavestno nam vzbudi občutek odgovornosti in se trudimo vzdrževati zdrav in obilen »gozd« naših lepih delovnih navad. Spodbuja osredotočenost, produktivnost, vztrajanje. Omogoča pa tudi, da se povežete v organizacijo, ki dejansko sadi prava drevesa. Uporabniki so omogočili že okoli 350.000 zasaditev pravih dreves širom sveta!

Cold Turckey Blocker (macOS, Windows)

Okrepi produktivnost in prihrani prosti čas – tako nekako vas nagovori ustvarjalec te aplikacije. Sami pred sabo »zaklenete« računalnik, internet in vse aplikacije na vseh brskalnikih. Ta križev pot lahko omejite na določene dele dneve, morda takrat, ko se morate učiti. Ali pa da ne igrate iger do zgodnjega jutra, namesto da bi šli spat.

Brain.fm: Music for the Brain (Android, iOS)

Dvourni posnetki glasbe vam pomagajo ohranjati zbranost, vas sproščajo ali pa uspavajo. Vse troje je sestavni del dneva tako študenta kot delovno aktivnega človeka. V naboru lahko za vsako dejavnost izbirate med različnimi glasbenimi zvrstmi, ki to dejavnost podpirajo in imajo znanstveno podlago. Nekateri študenti so že sami ugotovili, da če med učnim procesom v ozadju predvajajo glasbo, si bolj zapomnijo snov.

RescueTime (Android, iOS, macOS, Windows)

Aplikacija je uporabna za mobilnike in računalnike. Njeno poslanstvo je slediti vašim navadam in oceniti, kako ste oziroma niste produktivni, blokira kradljivce časa, prav tako pa vam pomaga slediti zastavljenim načrtom opravkov, ki ste si jih zadali (To Do List in Task Management). Aplikacija je neusmiljena, vsak premik in pogled na zaslon bo zabeležila in se kot slaba vest oglasila z grafikonom vaših grehov. Ampak spravila vas pa bo v red!


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
20. februar 2020
5050
20. februar 2020
Ostani zbran! Aplikacije za pomoč študentom
Android, iOS, Windows