Prijateljica v stiski – aplikacija Prva pomoč

Renata Anžič Trtnik 13. november 2020 Čas branja članka: 5 min
/PublishingImages/prva-pomoc-anzic-nov20-hero.jpg

Ste se kdaj znašli v situaciji, ko bi želeli pomagati sebi ali nekomu drugemu, pa se je pri želji tudi vse končalo? Vemo, da že usvojena znanja počasi zbledijo, če jih ne obnavljamo. Verjetno nas je večina zadnjič imela stik z znanjem o prvi pomoči in s temeljnimi postopki oživljanja, ko smo opravljali izpit za avtomobil ali motor.

Tudi aplikacija lahko rešuje življenja

Takoj na začetku je potrebno poudariti, da aplikacija nikakor ni nadomestilo za strokovno pomoč, ko je ta potrebna. V primeru težke poškodbe, nezavesti ali nenadnega poslabšanja zdravstvenega stanja (sum na srčno ali možgansko kap, zastrupitve, alergije, epileptičnega napada, psihične stiske itd.) je potrebno poklicati na številko 112 za klic v sili, še posebej v primeru življenjske ogroženosti! Prav tako ni namenjena zamenjavi tečaja prve pomoči. Aplikacija je le dober prijatelj, ko se znajdemo v stiski in je potrebno takoj nuditi pomoč.

POMEMBNO: Če ste sami ob osebi, ki potrebuje oživljanje, najprej pokličete na številko 112 in šele nato začnete z oživljanjem. Če sta osebi dve ali več, eden takoj začne z oživljanjem, drugi pa naj pokliče nujno pomoč.

Kaj nam aplikacija Prva pomoč ponuja?

Že takoj, ko odpremo aplikacijo, se nam po vrsticah navzdol zvrsti 20 najpogostejših stanj (od tega jih je pet še posebej izpostavljenih), na katera lahko naletimo. Ta so: negibna oseba; srčna kap; možganska kap; dušenje; krvavitve; alergična reakcija – anafilaksija; amputiran prst; epileptični napad; opeklinske rane; poškodbe glave; poškodbe hrbtenice; poškodbe očesa; poškodbe zob; psihična stiska; napad panike; rane; sladkorna bolezen – zapleti; zastrupitev; zlom na nogi; zlom na roki; zvini in izpahi.

Posamezni sklopi so opremljeni z besedili, fotografijami in nekateri tudi z videi. Navodila so kratka, razumljiva in vsebujejo vse tiste nujne informacije, ki jih v določeni situaciji potrebujemo. Dodane so tudi povezave in najpogostejša vprašanja z odgovori. V desnem kotu zgoraj je tudi tipka za neposreden klic na številko 112 za klic v sili.

Poslanstvo aplikacije

Aplikacija je namenjena, da nam z informacijami učinkovito pomaga v praksi, ko je treba nuditi prvo pomoč pri poškodbah ali ob nenadnih obolenjih. Prav tako pa je neke vrste vodič, da malce osvežimo svoje znanje in ga tudi razširimo. Vsakdo se res dobro počuti, ko pomaga, še posebej če ob tem reši življenje. Tako se krepijo naša človečnost, empatija in solidarnost do sočloveka v stiski. Njen razvoj je plod sodelovanja več strokovnjakov. Razvojni del je bil v rokah Telekoma Slovenija, svoje medicinsko znanje pa so prispevali strokovnjaki Rdečega križa Slovenije po smernicah Evropskega referenčnega centra za prvo pomoč ter Strokovnega centra za prvo pomoč Rdečega križa Slovenije.Aplikacijo Prva pomoč lahko uporabljajo tako uporabniki operacijskega sistema Android kot iOS.

112 – številka, ki rešuje življenja

Katere informacije sporočimo, ko pokličemo na številko 112?

  • kdo kliče,
  • kaj se je zgodilo,
  • kje se je zgodilo,
  • kdaj se je zgodilo,
  • koliko je ponesrečencev,
  • kakšne so poškodbe,
  • kakšne so okoliščine na kraju nesreče,
  • kakšna pomoč je potrebna.
  • Predvsem pa bodimo med klicem mirni in zbrani, da v oseba klicnem centru lahko čim prej organizira pomoč.

    Ali ste vedeli?

    11. februar je mednarodni dan številke za klic v sili. Če dobro pogledate, je datum sestavljen iz številk 112 (11. 2.). Leta 1991 je ministrski svet Evropske zveze odločil, da bo enotna evropska številka za klic v sili 112. Danes je na to številko mogoče klicati iz vseh držav Evropske unije ter mnogih drugih evropskih držav, deluje pa tudi, če nanjo pokličete v Ameriki, v klicnem centru jo preusmerijo na njihovo številko za pomoč.

    V Evropi jo je Slovenija uvedla kot druga takoj za Švedsko. Evropska direktiva zahteva, da morajo biti vsi klici brezplačni s fiksnih in mobilnih telefonov ter iz telefonskih govorilnic. Na tej številki je ljudem dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev, nujna veterinarska pomoč, pomoč gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot in policije. Države morajo tudi zagotoviti prikaz, kje se oseba, ki kliče na številko 112, nahaja. To je v nujnih primerih zelo pomembno, še posebej, ko oseba, ki potrebuje pomoč, ne more ali ne zna povedati, kje se nahaja.

    V videu si lahko ogledate temeljne postopke oživljanja:

     

    Preberite še:

  • Matjaž Šerkezi, strokovni sodelavec Planinske zveze Slovenije in gorski reševalec: »Motiv, zakaj oditi v gore, se je povsem spremenil«
  • Ne bojmo se strel, pa vendar se podučimo, kaj storiti ob udaru

  • Podobni članki

     

    Nalaganje vsebine
    © 2017 Telekom Slovenije
    13. november 2020
    5461
    13. november 2020
    Prijateljica v stiski – aplikacija Prva pomoč