S pametno denarnico VALÚ kmalu ne boste več potrebovali gotovine in kartic

Andrej Pirnat 4. julij 2019 Čas branja članka: 7 min
/PublishingImages/valu-clanek-pirant-jul19-hero.jpg

Prepričani smo, da se vas je večina že srečala s situacijo, ko pri roki niste imeli gotovine ali pa niste imeli kam pospraviti svoje denarnice, ki je pogosto polna raznoraznih kartic ugodnosti, nemalokrat pa tudi težkega drobiža. S takšno denarnico se je nemogoče odpraviti na večerni tek ali druge športne aktivnosti, še posebej pa imamo težavo v toplejših mesecih, ko imajo tudi oblačila manj priročnih žepov. Skoraj zagotovo pa imamo, kamorkoli gremo, s seboj svoj pametni mobitel, ki vse bolj postaja večfunkcijska naprava za različna opravila in storitve ter je posledično vedno bolj nepogrešljiv. Služi nam za komunikacijo, navigacijo, fotografiranje, igranje iger in vedno bolj tudi za plačevanje. Tega se zavedajo tudi v Telekomu Slovenije, zato so nedavno predstavili novo storitev – pametno denarnico VALÚ, hkrati pa preimenovali svojo že uveljavljeno storitev mobilnega plačevanja v VALÚ Moneta. Pametna denarnica VALÚ je mobilna aplikacija, katere namen je, da bi (vsaj v nekaterih situacijah) lahko nadomestila običajno denarnico. Glede na to, da imamo na svojih mobitelih shranjene tudi številne kartice ugodnosti, je povsem logičen korak tudi uporaba mobitela za plačevanje.

 

Enostavno plačevanje

Vsaka od storitev mobilnega plačevanja ima nekaj svojih posebnosti in razlik v delovanju, vendar pa je vsem skupna glavna ideja – poenostavljeno plačevanje na digitalen način, brez potrebe po gotovini in karticah.

VALÚ je uporabnikom na voljo kot mobilna aplikacija in na enem mestu združuje storitve mobilnega plačevanja, prenosa sredstev med uporabniki, delitve računa, pa tudi storitve identifikacije in uporabe lokalnih infrastrukturnih storitev, kot sta na primer nakup vozovnic Slovenskih železnic ali povezovanje z aplikacijo in doplačilo za študentske bone. V ospredju je seveda plačevanje, ki bo verjetno zanimalo največ uporabnikov.

Tako kot običajno je treba tudi pametno denarnico najprej napolniti

Za plačevanje je treba najprej v pametno denarnico VALÚ »naložiti« denar, saj se prek nje plačuje le z dobroimetjem. Lahko pa, na enak način kot doslej z Moneto, plačujemo tudi z VALÚ Moneto. Toda posvetimo najprej pozornost pametni denarnici.

 

Denar lahko vanjo prenesemo na tri načine: s plačilno kartico, z nakazilom prek bančnega računa in, najbolj enostavno, prek VALÚ Monete. Pri slednjem načinu se vam enako kot pri neposrednem plačevanju prek VALÚ Monete znesek obračuna pri naslednji položnici za telekomunikacijske storitve. Še ena prednost, ki jo ponuja prenos denarja prek VALÚ Monete, pa je tudi samodejna polnitev. Če vključite to možnost, se vam račun VALÚ samodejno napolni, kadar vam na njem zmanjka denarja. Primer: na prodajnem mestu želite kupiti nekaj, kar stane 10 evrov, na računu VALÚ pa imate 7 evrov. Z vključeno možnostjo samodejne polnitve se bo vaš račun samodejno napolnil za razliko, ki vam manjka za plačilo, tako da boste lahko brez težav poravnali račun.

 

Plačajte račun, kakor vam je najlažje (in kakor omogoča trgovec)

Tako pridemo do samega procesa plačevanja. Aplikacija na mobitelih z Androidom ponuja tri, na iPhonih pa dve možnosti. Ena je že poznano plačevanje s klicem (tehnologija DOV), drugi dve sta plačevanje s številčno oziroma QR-kodo ter brezstično prek tehnologije NFC. Zadnja možnost, ki pri iPhonu ni na voljo, sicer ne deluje povsem enako kot pri nekaterih konkurenčnih storitvah. Ni namreč dovolj, da za plačilo zgolj izvlečete mobitel iz žepa in ga približate plačilnemu terminalu, temveč je treba pred tem še odpreti aplikacijo in izbrati način plačila. Vsebuje torej vmesen korak, ki pa v praksi ni pretirano moteč.

VALÚ sicer omogoča plačevanje neposredno na prodajnih mestih (bari, restavracije, bencinski servisi, …), v spletnih trgovinah, na avtomatih za parkirnino ter hrano in pijačo, na mobilnih napravah ponudnikov (taksiji, dostavljavci hrane …), na mestnih avtobusih in Urbanomatih, pa tudi pri telefonski prodaji. Plačevanje je že zdaj mogoče na več kot 3.000 prodajnih mestih po vsej Sloveniji, v Telekomu Slovenije pa zagotavljajo, da se bo ta seznam neprestano širil. Prav tako bodo tudi konstantno širili nabor funkcionalnosti. V kratkem bodo na primer dodali možnosti sklepanja zavarovanj na daljavo in nakupa vstopnic za koncerte.

Prijatelju hitro in enostavno posodite denar za kavo ali pa si s prijatelji razdelite račun

Kot že rečeno, VALÚ ne omogoča le plačevanja, ampak tudi pošiljanje in prejemanje denarja, delitev računa in celo dvig oziroma nakazilo denarja na lasten bančni račun. Tako lahko prek VALÚ-ja enostavno prijatelju vrnete denar za plačilo pijače oziroma denar nakažete tistemu, ki na primer zbira denar za nakup skupinskega darila. Prav tako si lahko s prijatelji preprosto razdelite račun na skupni večerji. Vse zelo enostavno z nekaj kliki in v hipu. Ko pošljete denar, ga bo prejemnik dobil nemudoma. V marsikateri situaciji pa vam bo prav prišla tudi možnost nakazila na TRR in dvig gotovine. Tega lahko sicer opravite le v Telekomovih centrih, najvišji znesek za dvig pa znaša 100 evrov.

 

Treba je še omeniti, da so nekatere funkcionalnosti na voljo le, če aktivirate napredni profil. Na primer za pošiljanje sredstev. Aktivacijo naprednega profila lahko opravite kar v aplikaciji, morate pa pri tem izkazati svojo identiteto. V aplikaciji to lahko storite z ustreznim digitalnim potrdilom, videoklicem ali s prijavnimi podatki, ki jih uporabljate za Moj Telekom. Lahko pa tudi osebno obiščete enega od Telekomovih centrov in to opravite »analogno«. Poleg že omenjenega razširjenega nabora funkcionalnosti napredni profil prinaša še nekaj prednosti. Poveča se »debelina« digitalne denarnice, saj lahko vanjo prenesete do 5.000 evrov (z osnovnim profilom do 500 evrov), na mesec pa opravite do 3.000 evrov transakcij (pri osnovnem do 250 evrov) oziroma do 15.000 evrov na letnem nivoju (pri osnovnem do 1.500 evrov).

 

VALÚ se zna povezati tudi z drugimi aplikacijami. Trenutno ga lahko povežete z digitalno Urbano, aplikacijo Popkart, ki služi hranjenju kartic zvestobe, in aplikacijo za študentsko prehrano. Prepričani pa smo, da bo v prihodnje še več takšnih aplikacij.

Priročna in enostavna uporaba

Za konec velja še dodati, da je rokovanje z aplikacijo VALÚ izjemno enostavno in intuitivno. Vse možnosti spoznate že v nekaj minutah in z le nekaj kliki. Vse je zastavljeno jasno in tudi vizualno všečno. Osnovni vmesnik vam prikazuje najpomembnejše informacije, v svoj račun VALÚ pa lahko pokukate tudi v brskalniku na računalniku, kjer vam začetni zaslon postreže s še več informacijami. Prav tako zelo pregledno.

Novo storitev Telekoma Slovenije gre vsekakor pohvaliti, njena dolgoročna uspešnost pa je odvisna od konstantnosti širitve nabora plačilnih mest kot tudi dodajanja novih funkcionalnosti (pozdravili bi na primer plačevanje položnic).


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
4. julij 2019
4720
4. julij 2019
S pametno denarnico VALÚ kmalu ne boste več potrebovali gotovine in kartic
iOS, Android