Vodnik za nakup električnega skiroja

Marjan Kodelja 21. april 2023 Čas branja članka: 4 min
/PublishingImages/vodnik-skiro-kodelja-apr23-hero.jpg

Spomladi in potem vse tja do konca jeseni bo na cestah spet več električnih skirojev, ki so se izkazali kot eno bolj priljubljenih osebnih prevoznih sredstev. Temu primerna je ponudba, v kateri mora vsak znati najti popolno vozilce zase. Na kaj pa morate biti pozorni?

Električni skiroji so izjemno priročni. Z njim se lahko odpravite po opravkih, v službo, nakar ga varno hranite v pisarni ali ga zloženega prevažate v prtljažniku avtomobila, da z njim opravljate krajše razdalje od parkirišča do mesta, kamor pravzaprav želite. Majhnost, ki je po eni strani prednost, po drugi povzroča težave. Vožnja s skirojem zahteva kanček veščin in zvrhan koš previdnosti. Ker pa je varnost pravzaprav najpomembnejša, jo upoštevajte pri izboru.

 

Večja kolesa so zagotovo boljša od manjših

Že pri vožnji s kolesom vemo, da so kolesa z večjim premerom pnevmatike stabilnejša. Enako je pri skirojih. Tiste z manjšimi je lažje prenašati, a so zato občutljivejši na manjše luknje na cestišču. V skrajnem primeru se bo kolo zataknilo vanje in padec bo neizogiben. To sicer ne pomeni, da so skiroji z manjšimi kolesi nevarni in neprimerni za vse. Še vedno se z njimi zlahka varno prevažate, če ste vešč voznik in hkrati dovolj previdni, da luknjo (ali nenazadnje robnik) obvozite, namesto da bi jo skušali prevoziti.

Poleg premera kolesa na varnost vplivata še širina in vrsta pnevmatike. Širša je spet varnejša od ožje, razlog je enak kot pri velikosti, medtem ko platišče, polno zraka, bolje blaži tresljaje in trke z luknjami, robniki in drugimi ovirami na cestišču kot polno.

 

Boljši je z vzmetenjem kot brez

Naslednja pomembna lastnost, povezana z varnostjo, je vzmetenje. Večina skirojev nima vzmetenja. Izjema so večji in nekateri novejši modeli. Vzmeteni naj bosta obe kolesi, saj bo v tem primeru vožnja udobnejša. Slabost modelov z blažilniki sta njihova teža in velikost, ki poslabšata prenosljivost in priročnost rokovanja s skirojem, ko ga ne vozite. Nekateri takšni skiroji so tudi preveliki za prtljažni prostor povprečno velikih družinskih avtomobilov.

Izberite pravšnjo nosilnost

Pri vsakem skiroju je navedeno, kolikšna je njegova nosilnost. Nikakor ne gre za nepomemben podatek, čeprav se skiro ne bo ravno zlomil, če bo nanj stopil človek, težji od navedene. Bo pa zagotovo vozil počasneje in porabil več energije. Poleg lastne teže upoštevajte še težo otroka, če se mislita kdaj voziti skupaj – čeprav tega zaradi varnosti ravno ne priporočamo.

 

Prepolovite obljubljeni doseg

Teža voznika ima velik vpliv na porabo energije, kar upoštevajte, ko se odločate za model skiroja glede na obljubljeni doseg z enim polnjenjem baterije. Oglaševani dosegi so izmerjeni v nadzorovanih pogojih. Teža voznika običajno ne presega petdesetih kilogramov, vozi se v brezvetrju in temperatura okolice je popolna za delovanje baterije. Praktično to pomeni, da lahko večino časa pričakujete približno malo nad polovico navedenega dosega, pozimi pa celo še kakšen kilometer manj.

Skiro izberite na podlagi dejanskih potreb. Koliko kilometrov povprečno prevozite med polnjenji? Ker ne moremo govoriti o hitrem polnjenju, upoštevajte še to, da boste skiro morali priključiti na napajalnik za več ur, preden bo baterija spet polna. Manj težav boste imeli, če lahko to počnete med službenim časom, kot če je edino možno polnjenje ponoči. Še en manjši nasvet: ker so električni skiroji težki, pozabite na poganjanje z nogo. Prav nič ni udobno in je tako zelo utrudljivo, da tega nikdar več ne boste hoteli ponoviti.

 

Ko je pomemben naklon

Razmere in teža voznika vplivajo še na premagovanje naklona. Podatek zlahka ignorirate, če večinoma vozite po ravnini, a je toliko pomembnejši za vse tiste, ki nimajo te sreče. Spet si ne morete veliko pomagati z navedenim. Že nekoliko strmejši klanec bo vplival na hitrost vožnje in s tem na njeno stabilnost. Pri vožnji navkreber je najpomembnejša moč motorja. Kot lahko zlahka uganete, so boljši skiroji z močnejšim kot tisti s šibkejšimi motorjem.

Kadar je na predvideni poti še posebej strm ali dolg klanec, takrat velja razmisliti o skiroju z dvema motorjema. Ni jih sicer veliko in še dražji so, a boste z njim dolgoročno zadovoljnejši.

Izberite optimalno velikost

To še zdaleč ni zadnja lastnost, ki krasi električne skiroje, je pa zadnja z vplivom na zadovoljstvo z izbranim modelom. Ni lahko najti popolnega kompromisa med prenosljivostjo in udobnostjo vožnje, toda prepričani smo, da s skirojem z majhno stojno platformo ne boste pretirano zadovoljni. Še posebej ne, če se boste s skirojem dnevno vozili na daljših razdaljah.

kupi

Na kaj še morate paziti?

  • Najboljši modeli skirojev imajo dve zavori, a v večini primerov zadostuje vsaj ena »fizična« na zadnjem kolesu. Elektronska zavora pomaga povrniti nekaj energije, toda sama ni dovolj za varno ustavljanje.
  • Redki modeli imajo motor v zadnjem kolesu. To ima gotovo svoj čar, a za večino so primernejši skiroji s »prednjim« pogonom. Lažje in varnejše jih je voziti.
  • Čeprav je hitrost zakonsko omejena na 25 kilometrov na uro, je vseeno dobro vedeti, kako hitro trenutno vozite. Pomembno je, da ima skiro velik in dovolj svetel zaslon.
  • Skiro naj ima zvonec, prednjo in zadnjo luč (obe sta sicer zakonsko obvezni) in čim več odsevnih teles.
  • Teža prav tako igra pomembno vlogo, sploh če nameravate skiro veliko prenašati. Najti pravšnji kompromis ni lahko. Poleg vsega, kar smo omenili, imajo lahko skiroji še manjšo baterijo in s tem krajši doseg in manjši okvir, kar nekaterim ne bo ustrezalo.
  •  


    Nalaganje vsebine
    © 2021 Telekom Slovenije
    21. april 2023
    6155
    21. april 2023
    Vodnik za nakup električnega skiroja