V videoteko DKino smo dobili enega najbolj zabavnih akcijskih filmov leta 2021, Varuj mi ženo (Hitman’s Wife’s Bodyguard), v katerem se Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson in Salma Hayek podijo po južni Evropi, ujeti med tnalo Interpola in zločinske načrte megalomanskega Antonia Banderasa. Akcijska komedija je nadaljevanje uspešnice Varuj mi hrbet (Hitman’s Bodyguard), ker sta zablestela Jackson in Reynolds, to pot pa primat prevzema zmeraj odlična in gajstna Salma Hayek. Med snemanjem filma v Trstu leta 2019 smo govorili z režiserjem Patrickom Hughesom, ki je zaslovel s tretjim delom Plačancev in za prihodnje leto pripravlja še eno akcijsko komedijo, to pot s Kevinom Hartom, Woodyjem Harrelsonom in Kaley Cuoco. V intervjuju je spregovoril o zvezdnikih na filmu, snemanju na Hrvaškem in o tem, kako narediti sceno smešno.
Večina nadaljevanj akcijskih filmov je večjih, glasnejših in bolj eksplozivnih. Velja to tudi za Varuj mi ženo?
Da, seveda smo se tudi mi potrudili za to. Če se spomnite, smo imeli v prvem filmu spektakularno divjanje s čolni po amsterdamskih kanalih, in smo vedeli, da moramo tokrat ponuditi še nekaj bolj impresivnega, zato smo zasnovali divji lov z avtomobili po mestu, ki vključuje 6 avtomobilov, 3 motorje, helikopterje, mostove in druge stvari.
Kje ste posneli to sceno?
Na avtocestnem odseku in mostovih na Hrvaškem. Ravno se pripravljamo na to sekvenco; mislim, da pride na vrsto čez šest tednov. Smo pa posneli že vrsto drugih akcijskih scen in pretepov.
Veste morda na katerem delu avtoceste boste snemali?
Mislim, da se izvoz imenuje Nova vas (opomba: To je izvoz na avtocesti A9 med Umagom in Puljem; snemali so v bližini tega odseka in mosta Vala).
Kako vam kot režiserju uspe na tako dolgem snemanju, razpršenem po več državah, motivirati igralce in ostalo ekipo k temu, da dajo vse od sebe tudi sredi noči? (opomba: intervju je potekal ob enajstih ponoči, med malico po večurnem dnevnem snemanju v Trstu in pred nočnim snemanjem v gradu Miramar).
Večina ljudi na snemanju je tega vajena in mislim, da vsakdo v ekipi ve, da je snemanje filmov – sploh pa takih visoko-proračunskih spektaklov – maraton, tako da je zame osnovna prioriteta skrb za lastno mentalno zdravje. Sicer zmorem brez težav delati enajst ur na dan, tudi po več mesecev, fizično to ni problem, pravi izziv pa je ostati mentalno dovolj močan, saj postaneš kreativno in čustveno izčrpan in potem ne moreš narediti nič več. Tako da proste dneve izkoristim tako, da se ne pogovarjam z ljudmi (smeh). Nočem reči, da sem nevljuden, samo zelo cenim tišino. Pomembno je tudi, da vsako jutro telovadim, da zdravo jem; to je recimo prvi film, ki ga snemam brez kofeina, pri prejšnjem sem popil šest skodelic kave na dan, zdaj pa si privoščim samo jutranjo. Vse bolj se zavedam, da je takšna pač moja služba in da bi bilo fino, če jo zmorem brez pretiranih količin poživil. Pomembno je, da lahko zdržiš celotni maraton, ne da izgoriš.
Zvezdniki, ki sodelujejo pri filmu, so zelo kreativni in tako sta se Salma Hayek in Ryan Reynolds tudi pohvalila, da sta doprinesla nekaj k svojim likom. Koliko je teh sprememb iz vašega stališča?
Ogrodje filma je zastavljeno že od začetka in je trdno. Pred osmimi meseci sem studiu predstavil svojo vizijo filma in zame je osrednja točka tega filma družina. Zdelo se mi je, da je v prvem filmu odnos med likoma Samuela Jacksona in Ryana Reynoldsa najbolje deloval, ko je Samov lik očetovska figura Ryanovem, medtem ko je slednji ves čas iskal potrditev v svojih dejanjih. Zato se mi je zdelo, da ima Salma Hayek dovolj materinskih lastnosti, da bi vsi skupaj lahko delovali kot družina. Ampak vedel sem, da potrebujemo zgodbo, ki jih bo prisilila k temu, da so skupaj. Tako začnemo zgodbo z Ryanovim likom, ki je po terapevtovem priporočilu na oddihu, nato pa ga zmoti Salmin lik in potem se akcija ne ustavi.
V novem filmu zlobneža igra Antonio Banderas. Kako ste se odločili zanj?
Z Antoniem sem sodeloval že prej in je čudovit igralec, dobesedno naelektreno karizmo. V tem je podoben Garyju Oldmanu, ki je igral zlobneža v prejšnjem filmu, oba znata s prezenco zasesti kader in si veličastno privoščiti vsako zlobno opazko ter okruten izraz. Hkrati je Banderasov lik na nek način nasprotje Jacksonovemu, zelo uglajen in visoko izobražen. In nikoli ne preklinja, pravzaprav sovraži ljudi, ki kolnejo.
Zanimiv vidik prvega filma je, da ob vseh šalah in skorajda nenehnem streljanju, junaki še zmeraj najdejo čas za skorajda filozofske pogovore o morali, o tem, kaj naredi dobrega človeka in kaj je ljubezen. Ali je kaj podobnega tudi v novem filmu?
Ja, ja, vsekakor. Pri teh filmih mi je to najbolj zanimiv vidik in pri prvem filmu mi je bilo izredno pomembno na pravilen način vključiti te trenutke iskrenosti, resničnih težav in bolečin sicer karikiranih likov, sredi obilice humorja in akcije. O tem sem veliko govoril tudi z Ryanom, saj smo te like ustvarili tako, da imajo pretirane reakcije na precej vsakdanje stvari, ko se pa zgodi nekaj norega, recimo strelski obračun, pa sploh ne reagirajo, saj so še zmeraj povsem v debati o neki malenkosti. Mislim, da je veliko humorja prav v tem kontrastu.
Na kateri točki snemanja prvega filma ste ugotovili, kako izjemno izžareva odnos med Samuelom L. Jacksonom in Ryanom Reynoldsom na kameri?
Že od prvega dne. No, dejansko smo prvo sceno z njima posneli tretji snemalni dan, ampak že pred tem smo na vajah in pripravah ter pri poliranju scenarija ugotovili, da bo to hit. Prvič sta snemala sceno v kateri se streljata na hodniku in to je bilo prvič, da sta Sam in Ryan nastopila skupaj v filmu, v isti sceni. In pri takih stvareh je zmeraj precej napetosti, saj se kot režiser zavedaš, da če to ne bi delovalo, potem nimamo osnove za film. Obstajajo prijemi, kako igralce spodbuditi k temu, a pravzaprav nismo imeli veliko dela za kamero. Ryan je hiter z odzivi in Sam še hitrejši, ob tem pa je Ryan malenkosten, Sam pa glasen, kar je odlična kombinacija.
Kako pa je bilo snemati na Hrvaškem?
Studiu sem prodal koncept, da je bil prvi film bolj urban, z akcijo v Amsterdamu in Londonu, nadaljevanje pa mora imeti bolj umirjene lokacije, obmorske kraje kot je Capri, toskanske vinograde in podobno. Zato smo tudi izbrali Hrvaško, ker je zelo podobna Italiji, ampak je manj gosto naseljena, kar naredi snemanje preprostejše. Hrvaško in Slovenijo precej dobro poznam, saj sem tukaj posnel veliko oglasov in potem smo okrog Rovinja našli precej idealnih lokacij za našo zgodbo.
Pri filmskih nagradah in prestižu zmeraj najbolj šteje drama, vi pa ste snemali izključno akcijske filme. Ali se kdaj počutite zapostavljene med svojimi kolegi?
Lahko bi tako gledal na stvari, ampak tudi v tem filmu izhaja vse iz človeških čustev, iz pristnih razmerij. To je tudi ena od stvari, ki sem jih spremenil pri prvem filmu. Tam je bil lik Ryana Reynoldsa skozi ves film najboljši telesni stražar na svetu, jaz pa sem predlagal, da bi mu to odvzeli in tako smo dobili junaka z veliko pristne jeze, zamere in težav s samopodobo, na tem pa nato lahko gradiš tako komedijo kot akcijo. Akcijo je seveda zabavno snemati, ampak meni pri ustvarjanju filma največ pomeni, ko lahko ustvarjamo tako celovite zadeve.
Ali lahko poveste kaj o liku Morgana Freemana?
Pravzaprav ne morem nič. Razen tega, da je v filmu (smeh).
Film Varuj mi ženo najdete v videoteki DKino, film Plačanci 3 na kanalih FOX Movies in Cinestar TV1. Če uporabljate NEO, za ogled zgolj pritisnite tipko z mikrofonom in recite »Varuj mi ženo« ali pa »DKino«. Če pa še ne uporabljate NEO, ga lahko tudi brezplačno preizkusite za 30 dni na spletni strani neo.io le izpolnite obrazec in prejeli boste začasno geslo za dostop. Prijava: https://neo.io/prijava/promo-koda.