Intervju Avenija 5: Ekonom lonec v vesolju

Igor Harb in Tamara Harb 3. februar 2020 Čas branja članka: 8 min
/PublishingImages/avenija5-harb-feb20-hero.jpg

Po seriji uspešnih političnih satir se je Armando Iannucci odločil za fokus svoje nove serije vzeti vesoljski turizem prihodnosti in čeprav za razliko od Podpredsednice ali Stalinove smrti ni na tnalu politika, smo tudi tukaj priča skupini ljudi, ki se je znašla v situaciji, ki presega njihove sposobnosti. A jih to niti za trenutek ne ustavi.

Štirideset let v prihodnosti je vesoljski turizem nekaj povsem vsakdanjega, a vesoljska ladja Avenija 5 se zaradi nepredvidenih dogodkov znajde v škripcih. Potovanje nazaj na Zemljo bo namesto osem tednov trajalo tri leta. Še dobro da sta na krovu odličen kapitan in lastnik ladje. A v trenutkih krize se izkaže, da lastnik nima stika z realnostjo, priljuden kapitan pa ni to, za kar se predstavlja in vodja nadzornega centra na Zemlji tako postane ključna odločevalka. Potniki, med katerimi je par na robu ločitve in pa ženska, ki je pravzaprav slepa potnica, a se ne da utišati, pa zahtevajo odgovore.

Serija Avenija 5 je na sporedu vsak ponedeljek ob 21. uri na kanalu HBO, isti dan pa je na voljo tudi prek storitev HBO OD in HBO Go.

Avtor serije Armando Iannucci, ki nas je nasmejal in navdušil s serijo Podpredsednica in filmom Stalinova smrt, se je tokrat iz politične komedije podal v ZF. Priljudnega kapitana vesoljske ladje upodobi Hugh Laurie, oholega lastnika Josh Gadd, vodjo nadzornega centra pa Nikki Amuka-Bird, ki skupaj z avtorjem v nadaljevanju pove nekaj več o seriji, likih in snemanju.

Kako ste dobili idejo o vesoljski ladji postavljeni v prihodnost?

Armando Iannucci: Želel sem ustvariti ZF zgodbo, a ne parodije, ampak nekaj verjetnega. Rad imam ZF, ki je verjeten, ne glede na to, ali se dogaja v prihodnosti in je natančen oris tega, kje bi se lahko znašli, ali pa je osredotočen le na eno stvar. Začela so me tudi zanimati množična gibanja in norost množic, ki vodijo do neumnih stvari, ki se trenutno dogajajo v političnem in mednarodnem prostoru. Nekako sem želel ujeti neizogiben kaos in usodo, ki nas čaka. Vedel sem, da bo projekt vključeval veliko likov, ki niso čisto to, kar trdijo, da so, a da bo poleg tega še od njih odvisnih 5000 ljudi, ki lahko kadarkoli podivjajo. Ekonom lonec, torej.

Kakšna je serija v primerjavi z vašimi prejšnji deli?

Armando Iannucci: Ko nekaj končam, si želim le, da bo naslednja stvar drugačna. Prepričan sem, da nekateri pričakujejo Podpredsednico v vesolju, a smo se s scenarijem temu poskušali izogniti, tako denimo ni veliko žaljivk. Podpredsednica je bila osredotočena na ljudi, ki se poskušajo prebiti skozi dan, ta serija pa je o ljudeh, ki se skušajo prebiti skozi življenje ali vsaj naslednja tri leta. V Podpredsednici je moral vsak dobiti svoje, tukaj pa je fokus na dogajanje v notranjosti, saj vsak poskuša pomiriti ostale. Serijo bodo gotovo gledali tudi gledalci Podpredsednice, a upam, da bo pritegnila tudi ljudi, ki je niso spremljali, ker niso želeli politične komedije. A na koncu koncev gre zmeraj za človeško vedenje; človeško vedenje v krizni situaciji.

Kako ste se domislili tako odličnih likov in za njih našli primerne igralce?

Armando Iannucci: Igralce rad izberem že zelo hitro. In ko enkrat vemo, kdo so, potem pišemo o tej osebi. Raje kot da bi rekli, ta lik mora imeti to, to in to. Vedel sem, da z nekaterimi ljudmi želim ponovno sodelovati, kot na primer z Rebecco Front. Sedli smo skupaj (ali prek Skypa, če so bili kje drugje), da smo se pogovorili o likih in idejah. Na primer Zach Woods je dejal, da ne želi, da bi bil njegov lik Matt prezirljiv do ljudi. Želel je, da bi bil prepričan, da s svojo iskrenostjo pomaga ljudem, pa čeprav v določenih okoliščinah iskrenost ne pomaga.

Zakaj je Hugh Laurie idealen za vlogo kapitana?

Armando Iannucci: V ZDA ga poznajo kot avtoritativno figuro, v Veliki Britanijji pa kot fantastičnega komika in v tej vlogi smo združili oboje. Hugh je bil vpleten že na začetku. Igra lik, ki je videti avtoritativno, a je v sebi običajen Anglež, ki ne ve, kaj počne. S tem dobi razpon in osebnosti s katerima žonglira.

 

Kaj vas je pritegnilo k delu z Armandom Iannuccijem?

Nikki Amuka-Bird: Sodelovala sva že pri filmu The Personal History of David Copperfield (ki še pride v kino, op. a.), a njegovo delo že dolgo spremljam. Ker se nisem ukvarjala s komedijo, nisem pričakovala, da me bo kdaj poklical. Spomnim se, da je vprašal mojega agenta, ali znam biti smešna. Pobrskala sem po vsem kar sem doslej naredila in mu poslala nekaj smešnega. Sebe ne vidim kot nekoga, ki z lahkoto nasmeji druge, ampak z Armandom je bilo krasno delati, saj tega ni zahteval. Posvetiti se moraš situaciji in raziskovati; lahko si svoboden in spontan. Ustvarila sem že precej ZFja in zdi se, da obstaja določen način igre v tovrstnih zadevah, a ta izkušnja je bila resnično osvobajajoča.

Kaj nam lahko poveste o svojem liku Rav Mulcair?

Nikki Amuka-Bird: Rav je vodja nadzornega centra v podjetju Judd Space Enterprises in jaz jo vidim kot nekoga, ki mora imeti vedno vse pod nadzorom, ki uživa v tem, da ima vedno prav in v načrtovanju vseh možnih različic razpleta dogodkov. Spoznamo jo, ko pride do nesreče in to je nekaj, na kar na tej točki svojega življenja ni pripravljena. Znajde se pod pritiskom in ne ve, kako naj se s tem spopade. Gre za preučevanje moči in vpliva ter povsem človeških vidikov obvladovanja vodstvenega položaja.

Armando Iannucci: Nikoli ne veš kako se bodo ljudje odzvali v krizni situaciji. Tudi zase ne vem, kako bi se odzval v pravi krizi. Serijo smo zato zastavili tako, da bodo na koncu sezone tisti, za katere bi pričakovali, da se bodo odzvali na en način, naredili nekaj povsem drugačnega.

 

Kaj so bili vaši najljubši trenutki s snemanja scen z Rav?

Nikki Amuka-Bird: Zasebni trenutki, ki jih nihče drug ne vidi, ko Rav povsem izgubi svojo držo. Pred tem sem igrala že veliko močnih žensk, a pod vsako močno osebo se skriva še nekaj drugega. V eni od epizod Rav leži v položaju zarodka, dokler ne vstopijo drugi. Gre za fizično manifestacijo čustev ljudi, ki so pod pritiskom. Rav si ves čas govori, da zmore in da bo že dognala. Zanimivo je spremljati nekoga, ki si ne prizna resnice. Če bi si, bi se morala predati in zbežati. Spopada se z vedno bolj absurdnimi stvarmi, saj je edina, ki je sposobna podati odgovore.

Armando Iannucci: Pravkar sem se spomnil na del zgodbe, ki smo jo morali dati na stran, ker ni bilo časa, da bi jo dodali v scenarij. Ko gre Rav domov, par dni ne izda ničesar o tem (kaj se dogaja na ladji) družini, dokler seveda ni to nenadoma glavna zgodba. A Rav se kar ne more pripraviti do tega, da bi priznala, da je ladja v težavah.

Kaj je bilo pri Aveniji 5 še posebej osvobajajoče?

Nikki Amuka-Bird: Ustvarjali smo na podoben način kot gledališka skupina, saj smo se dobili na vajah v sobi in preigravali scene; povsem različni ljudje iz različnih okolij, saj so nekateri prišli z izkušnjami iz improvizacijske komedije, drugi iz drame. Tako smo lahko raziskovali in Armando ima zraven vedno skupino piscev, ki predelujejo stvari. Še nikoli nisem lika razvijala med delom in imela pri tem polne podpore. To je resnično zadovoljujoče in te prisili, da si ves čas pozoren, saj moraš biti kreativen.

Armando Iannucci: Ne vem, zakaj to ni bolj stalna praksa. Poleg dodatnega plačila za ekipo, ki mora biti na voljo nekoliko prej, potrebuješ le sobo. Vaje sicer potekajo na snemanju, kjer je še 500 drugih ljudi in veliko sposojene opreme in vsi gledajo na uro. Raje najprej dva tedna vadim v majhni cerkveni dvorani ali večji pisarni. To smo poskusili narediti pred vsakim delom.

Kako pomembno je bilo za igralce, da so izstopili iz cone udobja?

Armando Iannucci: Vsi morajo splavati ali potoniti. Tudi jaz sem stopil iz cone udobja, saj ne delam še ene politične komedije.

Nikki Amuka-Bird: Armando je zelo dober pri tem, da te neopazno potisne iz cone udobja v nekaj presenetljivega, da odkriješ nekaj novega o sebi. V tem za kreativnost nenavadno ugodnem prostoru nenadoma ugotoviš, da ne veš, kaj boš zdaj naredil, medtem pa Armando pusti kameri, da snema.

Armando Iannucci: Ko je vpletenih veliko ljudi, ne snemam neposredno ljudi, ki govorijo. Včasih je najbolj smešno videti odziv drugega človeka. Kamere imam naokrog, tako igralci nikoli ne vedo natančno komu nastopajo. Štiri naenkrat, tako da jim nikoli ne uidejo!

Serija Avenija 5 je na sporedu vsak ponedeljek ob 21. uri na kanalu HBO, isti dan pa je na voljo tudi prek storitev HBO OD in HBO GO. Vseh sedem sezon serije Podpredsednica je prav tako na voljo prek storitev HBO OD in HBO GO.

Foto: HBO


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
3. februar 2020
5017
3. februar 2020
Intervju Avenija 5: Ekonom lonec v vesolju