Jurnee Smollett, Lovecraftova država: »Ne želim igrati temnopolte punce, ki umre na 33. strani«

Igor Harb in Tamara Harb 27. oktober 2020 Čas branja članka: 5 min
/PublishingImages/lovecdraft-tharb-okt20-hero.jpg

Letošnje leto je med drugim postreglo z množico fenomenalnih serij in pravkar se je na HBOju zaključila prva sezona ene najboljših leta, Lovecraftova država.

Serija, ki nas ponese v različne žanre, od grozljivke do ZFja, temelji na istoimenski knjigi Matta Ruffa, v središču zgodbe pa so temnopolti junaki v ZDA v petdesetih. Zgodba, začinjena s čarovnijami, duhovi in pošastmi, se odločno loti rasizma, obrača žanre, temnopoltim pa nameni mesto, ki jim je bilo odvzeto. A v osnovi gre za zgodbo o družini, Leti, Ruby, Atticusu, Hyppolyti, Diani, Georgu, Montrosu in njihovih prednikih, ki jih kljub vsem pošastim, prehajanju med dimenzijami in uroki, najbolj ogroža rasizem.

Čeprav HBO še ni potrdil druge sezone, je avtorica serije Misha Green v pogovoru za Rolling Stone potrdila, da o njej razmišljajo. Intervju z Misho Green si lahko preberete tudi na Tehniku, v nadaljevanju pa o snemanju in seriji nekaj več pove glavna igralka Jurnee Smollett, ki v seriji Lovecraftova država igra vlogo Leti. Avtorica in igralka sta pred tem sodelovali že pri seriji Podzemna železnica.

V videoteki HBO GO je na voljo vseh deset delov prve sezone.

Kaj vas je pritegnilo k seriji Lovecraftova država?

Serijo Podzemna železnica so ravno odpovedali, a so zanjo še vedno iskali nov dom. Vedela sem, da Misha dela na tem projektu in ko je napisala pilota, mi ga je, ker sva prijateljici, poslala v branje in takoj sem začela pogrešati njeno pisanje. Takrat sem preučevala številne ponudbe različnih avtorjev serij, ampak že po prvih nekaj straneh sem ugotovila, da pogrešam njen slog in genialnost. Ko se je v scenariju pojavila Leti, tisti način, na katerega je predstavljena, sem takoj pomislila, da te vloge ne more igrati nihče drug kot jaz. In takoj sem se vprašala, zakaj Misha še ni govorila o tem z mano. (smeh). Postala sem obsedena. Pritegnil me je njen duh, saj je Leti živahna ženska, polna nasprotij. Svoj dom zapusti v iskanju novega in se obupno trudi preroditi. Res je bil razburljiv projekt, ideja sprevračanja žanra in preoblikovanja na tako pogumen način je bila zame zelo vznemirljiva.

Ali ste ljubiteljica ZFja in grozljivk? Kaj menite o tem projektu glede na to, da temnopolti ljudje niso pogosto v ospredju tovrstnih serij?

Grozljivka, ZF in triler so žanri, ki sem jih vzljubila že v mladosti. Spomnim se, da sem gledala Ko jagenjčki obmolknejo, ko sem bila stara deset let. Pri sestri so prespale prijateljice in sem skupaj z njimi spala v dnevni sobi, ker sem mislila, da sem kul. (smeh) Spomnim se Hannibala in kako me je zadela njegova sposobnost učinkovite uporabe groze. A žal je to žanr iz katerega sem se kot igralka počutila izključena. Imela sem ponudbe in možnost sodelovanja, a na žalost so prav ti žanri nas, temnopolte umetnike izbrisali. Pogosto sem kričala na svojega agenta, da ne želim igrati temnopolte punce, ki umre na 33. strani, a veliko scenaristov je le tako vajenih pisati naše like v teh žanrih. V bes me je spravljalo biti izključen iz nečesa, kar obožujem. Seveda pa tudi nisem želela žrtvovati umetniške integritete in ustvariti nečesa, kar me kreativno ne navdihuje.

Navdušili so me ljudje, kot je Jordan Peele. Zdaj vidim, da je Misha obrnila žanr na glavo in ga povsem na novo oblikovala. In to na tako radikalen način, da je v središče postavila temnopolte glasove v žanru iz katerega smo bili tako dolgo izključeni. To je zame navdušujoče.

Serija se osredotoča na segregirano Ameriko v petdesetih letih, a pogosto daje občutek aktualnosti. Kaj menite o tem?

Občutek imam, da je zgodba močno povezana z dediščino prednikov. Naši junaki si zadajo nalogo, da bodo premagali tiste, ki verjamejo v nadmoč bele rase, pravi demonski duh je tukaj rasizem. Vidimo jih, ko se vpletejo v duhovno vojno, vložki so izredno visoki in pisatelj Lovecraft je bil mojster grozljivega, a tudi rasist.

Pri sistemskem rasizmu, ki je v ZDA prisoten že od leta 1619, je najbolj žalostna stvar, da bi to serijo lahko dali na ogled v kateremkoli trenutku od tega leta naprej in bi teme, ki jih raziskujemo, bile žal ravno tako pomembne. Kot narod namreč nismo povsem ozdraveli in se spopadli z sistemskim rasizmom. Da, te teme so žal aktualne tudi v naši seriji, a navedite mi obdobje, v katerem niso.

Leti je zelo neodvisna in odločna, še posebej za žensko v petdesetih. Ste občutili to trdoživost, ko ste jo igrali?

Čutila sem, da moram raziskati njeno trdoživost in zmožnost spreminjanja. V meni je vzbudila izredno zanimanje. Odloči se, da bo zavrnila vse, kar predstavlja njena mama. S tem tudi zavrača družbeni pritisk, kako naj se temnopolta ženska leta 1955 obnaša. Imeli smo ženske, kot je ona, imeli smo Lorraine Hansberry, ki je rekla, da ne bo prosila za dovoljenje, da uporablja svoj glas. Imeli smo Altheo Gibson, ki je oboževala tenis in se odločila, da bo postala najboljša. Te trdožive ženske so naše prednice.

 

Zato pravim, da je serija povezana s predniki, ker poznam vse te ženske, to je moja teta, babica, mati. Med odraščanjem sem poslušala zgodbe o babici, ki je bila lepotna kraljica. Bila je prva temnopolta miss Galvestona v Teksasu in mati samohranilka, ki je vzgajala štiri otroke in čistila hiše belcev. A vsako jutro je vstala dostojanstveno kot pritiče kraljici, se oblekla, zlikala, poskrbela za lase, in se odpravila na delo ter čistila domove ljudi, ki so ji kazali, da je manj vredna. A ni jim pustila, da bi jo oropali dostojanstva. Ko sem razmišljala o Leti, sem razmišljala o babici, Leti se bo borila, brcala in kričala, da ohrani dostojanstvo. In to je nekaj kar občudujem pri ljudeh, pri naših prednikih. Zato smo tukaj.

Kaj bodo ljudje odnesli med gledanjem Lovecraftove države?

Kot umetnik težko poveš drugim, kako bo ta umetnost vplivala na njih, saj se v tem skriva lepota umetnosti. A menim, da je ena od stvari po katerih slovi Lovecraftova država raziskovanje temnih družinskih skrivnosti. In v osnovi gre za družinsko zgodbo. Mislim, da bomo vsi našli člane svojih družin v zgodbi.

Pošasti v seriji so strašne, a lahko trdimo, da sta tudi policija in rasizem pošasti. Kaj simbolizirajo pošasti v Lovecraftovi državi?

Ne smem preveč izdati, a mislim, da se to, kar predstavljajo, razvija in spreminja. Rasizem je demonski duh in ta stopnja groze v našem narodu, ni le fikcija, ampak resničnost. Ja, pošasti predstavljajo veliko stvari, tudi tisto, kar je najslabše v Ameriki. A ne bom preveč izdala, ker gre pri pošastih za majhno evolucijo.

Filmi in serije iz videoteke HBO GO so na voljo naročnikom na programsko opcijo HBO, ki je v promocijskem obdobju na voljo brezplačno za 12 mesecev ob sklenitvi naročniške pogodbe za 24 mesecev. Več podrobnosti: www.telekom.si/akcija-12-mesecev-brezplacno.

Foto: HBO


Podobni članki

 

Nalaganje vsebine
© 2017 Telekom Slovenije
27. oktober 2020
5427
27. oktober 2020
Jurnee Smollett, Lovecraftova država: »Ne želim igrati temnopolte punce, ki umre na 33. strani«