The Last of Us: Igre vredna serija

Igor Harb in Tamara Harb 23. januar 2023 Čas branja članka: 3 min
/PublishingImages/last-of-us-harb-jan23-hero.jpg

The Last of Us je apokaliptični triler, postavljen v svet, ki mu vladajo z glivami okuženi zombiji, človeštvo pa vztraja v majhnih, dobro zaščitenih enklavah. Glavni junak je Joel, ki mora odpeljati mlado dekle Ellie na varno čez divje prostranstvo nekdanjih ZDA. Serija temelji na istoimenski igri za PlayStation, eni najbolje prodajanih in največkrat nagrajenih iger za to platformo vseh časov.

160;

Filmske priredbe priljubljenih video iger so večno prekletstvo Hollywooda, saj so bili rezultati pogosto komaj gledljivi in zgolj bežno povezani tako z zgodbo igre, kot tudi z igralskim doživetjem. Ta trend je vzpostavil že film Super Mario Bros. – morda letos dobimo bolj všečno animirano priredbo? –, stopnjevali pa so ga filmi, kot so Doom, Lara Croft: Tomb Raider, Mortal Kombat, WarCraft, Prince of Persia in mnogi drugi. Seveda so bile tudi izjeme, a te so bile redke in jih ni težko našteti: Nevidno zlo, Ježek Sonic, Detektiv Pikachu in Uncharted. Pogosto je razlog zgolj različnost medijev, ki otežuje prenos. Nekateri napletajo preveč nepotrebne dodatne zgodbe in tako dobimo Street Fighterja ali Doom, drugi poskušajo na filmu dobesedno poustvarjati scene iz iger, ki pa ne morejo imeti istega učinka navdušenja ali groze, kot je denimo v zadnji filmski priredbi igre Resident Evil, Nevidno zlo začetek: Raccoon City. V redkih primerih, kot je denimo prej omenjeni Uncharted, so filmarji našli pravo razmerje uporabe ključnih scen iz iger in napete zgodbe, ki stoji sama zase.

Ne le zgodba, tudi doživetje

Še večji problem je ustvarjanje igralskega vzdušja. Še v najboljših primerih se igralci, ki so oboževali določeno igro, pogosto pritožujejo, da imajo ob ogledu pogosto občutek, kot da bi gledali nekoga drugega, kako igra igro. To velja tudi za Uncharted, a ker imajo igre atraktivno in zanimivo zgodbo, je ta po prenosu na film prepričala številne, ki iger niso igrali, tako je film vseeno postal uspešnica. Bolje so se obnesli filmi, ki so se bolj kot z zgodbo ukvarjali z vzdušjem. Tako je denimo prvo Nevidno zlo napeta grozljivka z akcijskimi pretepi z zombiji, Ježek Sonic norčava pustolovščina, Detektiv Pikachu pa komična kriminalka, ki postopoma odstira vse bolj neverjeten svet.

 

Točno tak doživetveni pristop so izbrali tudi avtorji priredbe The Last of Us. Ključni akter je avtor igre Neil Druckmann, ki jo je sprva poskušal predelati v film ob pomoči legendarnega režiserja grozljivk Sama Raimija (Zlobni mrtveci, Doktor Strange in multivesolje groze), a se ni izšlo, predvsem zaradi obsežnosti zgodbe. Igra namreč zahteva med 12 in 15 ur igranja, ki vključuje več zgodbe, kot je je mogoče stlačiti v dvourni film. Kot je razlagal v intervjujih, je že skoraj obupal, saj je bil mnenja, da je uspešna priredba nemogoča, ko je začel (tako kot velik del sveta) gledati serijo Černobil na HBO-ju. Takrat je ugotovil, da ima avtor serije Craig Mazin senzibilnost, znanje in sposobnost, da bi njegovo igro lahko prenesel v drug medij; ampak ne v film, temveč v televizijsko serijo. Druckmann je s svojo odlično napisano zgodbo hitro prepričal Mazina, ki je ob zaključku prvega sestanka že napovedal, da bosta kar odšla na HBO in jim rekla, naj serijo odobrijo. Resda je bilo za zeleno luč potrebno narediti bistveno več, a Mazinovo hvalisanje ni bilo daleč od resnice.

Zombijevska apokalipsa

Zgodba The Last of Us se začne leta 2003, kjer spoznamo Joela, njegovo najstniško hčerko Sarah in brata Tommyja. Joel in Tommy sta gradbenika, Sarah obiskuje šolo, ko se nenadoma po svetu začnejo širiti nemiri, ki so, kot se izkaže, začetek zombijevske apokalipse. Trojica ubeži napadu obsedene sosede, a se ne uspe prebiti iz mesta, ki ga je obkolila vojska. Ob srečanju z vojakom Sarah umre, zlomljeni Joel in Tommy pa nadaljujeta sama naprej. Sledi dvajsetletni preskok, ko ponovno srečamo Joela v povsem drugačnem svetu, ujetega v bostonski enklavi, kjer se (uradno) preživlja z umazanimi deli, kot sta odstranjevanje trupel in čiščenje kanalizacije, dejansko pa se ukvarja s tihotapljenjem. Mesto nadzoruje vojska, ki izredno omejuje gibanje in druge svoboščine, nasproti pa jim stoji organizacija Kresnice. Po spletu okoliščin in po mnogih truplih Joel in njegova partnerka Tess sprejmeta njihovo naročilo, da iz Bostona do Washingtona pretihotapita mlado dekle Ellie, za katero namigujejo, da naj bi predstavljala neko rešitev sveta.

To je vse, kar izvemo v prvi epizodi serije, in nekje do te točke pridemo tudi po dveh urah igranja. To dodatno potrjuje komentarje prvih kritikov, da serija precej natančno sledili zgodbi in obratom igre. To je dobro, saj je dobra tudi predloga, hkrati pa smo igralci lahko že v prvi epizodi opazili, da odstopanja služijo predvsem izgradnji bogatejšega ozadja likov, pandemičnega sveta in izvora zombijevske glive, ki je opustošila svet. Dodatno gledalcu, ki igro že pozna, predstavi nove vidike zgodbe in s tem odvzame fokus scenam, ki jih je odigral, s čimer se ekranizacija izogne prej omenjenemu občutku, da opazujemo nekoga pred konzolo. K temu pripomore tudi odlična zasedba, ki jo dobro poznamo že iz drugih ZF in fantazijskih serij. Joela igra Pedro Pascal (The Mandalorian, Igra prestolov, Neznosno breme ogromnega talenta), Ellie je Bella Ramsey (Igra prestolov, Zlati kompas), Tess pa Anna Torv (Na robu znanosti).

 

Serija je na kanalu HBO in v pretočni videoteki HBO Max, nove epizode pa prihajajo ob ponedeljkih. Če vas je zgodba tako posrkala, da ne morete zdržati, pa lahko posežete po konzoli in igri. Tako imate celo možnost bistveno prehiteti dogajanje, saj obstaja tudi nadaljevanje The Last of Us Part II, ki naj bi deloma služilo za osnovo druge sezone.


Nalaganje vsebine
© 2021 Telekom Slovenije
23. januar 2023
6092
23. januar 2023
The Last of Us: Igre vredna serija